24 ARALIK, PAZARTESİ, 2018

Yayıncılık Dünyasında 2018 Mercek Altında

Tüm dünyada pek çok olayın yaşandığı, dengelerin değiştiği bir yıl oldu 2018. Bu gelişmelerden en çok etkilenenlerden biri de kültür üretiminin önde gelen ögeleri olan yayıncılar oldu. Sonuna geldiğimiz yılda neler olduğunu, geleceğe yönelik programlarını yayın yönetmenleri ve editörlerle konuştuk. 2018 yayıncılık dosyasının ilk kısmında April Yayıncılık, Can Yayınları, Doğan Kitap, Domingo Yayınevi, Epsilon Yayınevi ve Günışığı Kitaplığı yer alıyor.

Yayıncılık Dünyasında 2018 Mercek Altında

Bu yıl üçüncüsünü hazırladığımız yıllık yayıncılık dosyasında Türkiye’deki yayınevlerinin ekonomik şartlar altında nasıl ayakta kaldıklarını, okurla ilişkilerini ve geleceğe yönelik planlarını öğreniyoruz. Kendilerine geçtiğimiz yılın nasıl geçtiğini, okurun kitap tercihlerini ve gelecek yılki programlarında bizleri nelerin beklediğini şu sorularla sorduk:

1) 2018 yılı yayıncılık dünyası için nasıl geçti?
2) Bu yıl okur en çok hangi kitaplarınızı tercih etti?
​​3) 2019'da okurlarınızla hangi kitapları ve yazarları tanıştıracaksınız?

April Yayıncılık Genel Yayın Yönetmeni Nazlı Berivan Ak

1) 2018 kolay bir sene değildi hiçbirimiz için. Yerliliğin, milliliğin böylesine çok seslendirildiği bir dönemde, Türkiye’nin kendi kâğıdını üretmiyor olması, SEKA fabrikalarının özelleştirilmiş, devamında da atıl hâle getirilmiş olmasının acısını fazlasıyla çektik bu yıl. 2018’e kâğıt krizi damga vurdu.

Yılın son ayında geriye dönüp şöyle bir bakınca… Dövizin geldiği noktada kitap araştırmaya, kitap anlaşmaları yapmaya devam etmek istiyor yayıncılar, yurt dışı fuarlara katılmak için hazırlık yapıyor, randevularını yeni kitaplar almak ve Türkçe edebiyatı dünyaya yaymak için alıyor. Masrafları düşünmeyi erteleyen yayıncılar için zor günler; çoğu yayınevi de zorunlu ara vermiş durumda faaliyetlerine. Şüphesiz en başta devletin ve devamında yazar, yayıncı, çevirmen, ajans, kâğıt tedarikçisi, matbaa, dağıtım ve devamında okura ulaştırmak için iş birliği içinde olunan her türlü paydaşın üzerine düşeni yapması gerekiyor, en nihayetinde de okurun kitaptan vazgeçmemesi bekleniyor. Temel ihtiyaç olarak değerlendirilmesi gereken kitabın okura ulaşmasında, bu paydaşların hakları korunarak, en doğru yolu tüm yayıncılar bir arada bulmak zorunda. Hayatın her alanında olduğu gibi bu meselede de örgütlülük esas ve sektörün aktörlerinin en çok bu bir aradalığa kafa yorması gerekiyor. Çünkü üretmeye, anlatmaya, paylaşmaya devam etmek istiyoruz.

Uluslararası kitap fuarları, özellikle Frankfurt ve Londra, yalnızca dünya yayıncıları ve ajansları için telif anlaşmalarının imzalandığı, yılın kitaplarının görücüye çıktığı kitap zirveleri anlamına gelmiyor. Yılın okuma alışkanlıklarının, trendlerin belirlendiği, yayıncılık eğilimlerinin adının konulduğu buluşmalar aynı zamanda. 2018’de de katıldığımız fuarlardan ipuçları yakaladık.

Bu yıl Frankfurt Kitap Fuarı’nda neredeyse her stantta aynı şey konuşuluyordu: Kadın hikâyeleri yeni dönemde hiç okunmadığı kadar çok okunacak, dünyanın dört bir yanından kadın hikâyeleri, okurlarını kısa zamanda bulacak. Uluslararası Man Booker Ödülü kazananının Koreli kadın yazar Hang Kang ve kaleme aldığı zorlu kadın hikâyesi The Vegetarian olması sürpriz olmadı bu yönüyle. Yine aynı şekilde bu yılın kazananı da Flights adlı romanıyla Polonyalı yazar Olga Tokarczuk oldu. Roman 2016 yılında Türkçede Koşucular ismiyle yayımlanmıştı. Türkiye’de kitapçılarda bahsettiğim tarz metinler daha görünür oldu, gelen dosyalarda da kadın yazar ve kadın edebiyatını daha çok hissettik bu yıl.

Popüler bilim çalışmaları, günlük hayatı anlamlandırmak için başlangıca dönen, insanlığın köklerini eşeleyen bilimsel metinler de yine okurun ve doğal olarak yayıncının radarındaydı bu yıl. Birçok yayınevi, insanlık tarihine, bedenin bilinmezlerine dair kitaplar yayımladı ve yayımlamaya devam ediyor.

Yükselişte olduğu açık olan bir diğer başlık ise biyografiler. Geleneksel başarı hikâye yazımının ötesinde, “tüm zaaflarıyla insan” hikâyeleri her dilde okurunu buluyor, kitapçıların biyografi rafları her gün yeni metinlerle dolup taşıyor. Türkçede durum hâlâ çoğunlukla hayalet yazarlarca kaleme alınan iş ve eğlence dünyasının ünlülerinin ışıltılı hayat dökümlerini okurla buluşturmakla sınırlı. Derinlikli özeleştiri barındıran, propaganda malzemesi olmak için değil, tüm yönleriyle konusu olan kişiyi tanıtma gayesiyle kaleme alınan çok hayat hikâyesi bulamıyoruz hâlâ listelerde. Özellikle politikacılar bağlamında çok sınırlı ve kısır bir durum göze çarpıyor. Oysa ülkenin değişim, gelişim yahut gerilemesini bir hayat hikâyesi rehberliğinde okuyup takip etmek her yaştan okur için ama özellikle genç okur için geliştirici bir deneyim olurdu. Yine de sinemada kendini gösteren “insan hikâyeleri” trendi, yeni yılla birlikte daha görünür olacak gibi.

Festivaller, buluşmalar, imzalar, yurt içi fuarlarla yine de hareketli bir sene geçirdiğimizi söyleyebilirim. Blackweek / Kara Hafta Polisiye Festivali bu yıl da Pera Palace’daydı. Mike Hammer’ın ana tema olduğu festivale Wolfgang Scharlau damgasını vurdu. Siyasi polisiye ustası Scharlau, dünyayı ve gündemi doğru okumak ve anlamakta polisiyenin rolüyle alakalı önemli ipuçları verdi.

Alternatif edebiyatın yükselişini çeşitli etkinliklerde konuştuk, değerlendirdik. Polisiyenin, gerilimin, bilimkurgunun, korku edebiyatının değeri daha çok anlaşılacak, hakkı daha çok verilecek umuyorum ki yeni yılda, 2018’de gerçekleşen Yazım Kılavuzu etkinlikleri ve korku külliyatının önemli kitaplarından Anadolu Korku Öyküleri’nin tüm ciltlerinin yeni baskıya girmesi umut verici göstergelerdi.

Kültürler, diller arası buluşmalar arasında özellikle Türk Amerikan Şiir Günleri ilgi çekiciydi. İngilizce söyleyen şairlerle Türkiye’den şairlerin bir araya geldiği etkinlikler dizisi, geniş katılımla birkaç ilde birden gerçekleşti. Diller arası buluşma demişken Özgür Mumcu’nun Barış Makinesi ve Saygın Ersin’in Pir-i Lezzet adlı romanları 10’un üzerinde dile satıldı, Almanca ve İngilizceleri yayımlandı.

Yeni yılın okur yazar buluşmaları ve fuarlar söz konusu olduğunda daha hareketli ve keyifli geçeceğini umuyorum.

2) Bizim kitaplara gelince… 2018’in en çok ilgi gören polisiyesi Chelsea Cain imzalı Tek Tekme adlı romanımız oldu.

Kurt Vonnegut’tan Allah Senden Razı Olsun Dr. Kevorkian ilk kez bu yıl Türkçeye çevrildi ve uzun süredir raflarda bulunmayan Otomatik Piyano ilgiyle karşılandı.

Jasper Fforde’den Renkrasi, distopik bir isyan romanıydı, özellikle fantastik bilimkurgu seven okurlar tarafından heyecanla karşılandı.

Yılın asıl sürprizi ise beş yıllık aranın ardından gelen Murat Menteş imzalı Antika Titanik’ti. Akılalmaz Beyin popüler bilim serimizin en ilgi gören çalışması oldu. Sıra dışı dokuz vakadan yola çıkarak beynin gizemlerine yolculuğa bir davet niteliğinde olan araştırma kitabı çok sevildi.

​Akademisyen Murat Sevinç’in Hey Garson! adlı anlatı kitabı da taze, yeni bir okuma vaat eden, güzel bir çalışma oldu. 

3) 2019 planlarımıza gelince… Saygın Ersin’in üçlemesinin tamamlanmasını büyük heyecanla bekliyorduk, güzel haber yazarımızdan geldi, 2019’da seri okurlarla buluşuyor. Alper Canıgüz’ün yeni romanı yine 2019’da okurlarıyla buluşacak. Murat Menteş ve Hakan Karataş müthiş bir projeyle yılın ilk çeyreğinde okurlarla. David Walton’ın ülkemizde çok sevilen Süperpoze adlı fantastik bilimkurgu romanının devamı Süpersimetri geliyor. Kurt Vonnegut’un daha önce yayımlanmış kitapları ve ilk kez Türkçede okuyacağımız metinleriyle yine yeni yılda okurlarla buluşacak.

Jodi Picoult’nun yeni romanı Small Great Things ve A Spark of Light, Jodi fanlarını sevindirecek.

Zaytung almanak projesi son hız devam ediyor, yine ilgi çekici, hepimizin yakından takip ettiği önemli bir ekiple bir diğer almanak çalışmasına başlıyoruz 2019’da.

Halil Babilli’nin Bin Yıllık Hemşehrisi çok sevilmişti, Gelincik Theo yeni maceralarıyla bu yıl okurlarla buluşuyor. Uluslararası Man Booker ödüllü yazarımız Han Kang’ın iki romanı, The White Book ve Human Acts, Korece aslından yine Göksel Türközü çevirisiyle okurlarla buluşacak.

April Çocuk bu yıl hızlanıyor, macera tüneli serisi devam edecek. Yalnızca İngilizceden değil, farklı dillerden dünya edebiyatının çarpıcı romanları, öyküleri bu yıl April’den yayımlanacak. Popüler bilim serimize devam ediyoruz ve özellikle polisiyede dikkat çekici birçok başlığımız var.

​Yeni yılın okurlar ve yayıncılar için güzel bir sene olacağını umuyoruz!

Can Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Cem Akaş

1) Her şeye rağmen canlı bir yıl oldu bence. Murakami'nin, Salman Rushdie'nin yeni romanları çevrildi; Latife Tekin uzun bir aradan sonra iki çarpıcı romanla geri geldi.

2) 1984, Hayvan Çiftliği, Şeker Portakalı, Yabancı, Simyacı, Küçük Prens, Kırmızı Pazartesi gibi kitaplar zirvedeki yerlerini korudu. Coelho'nun yeni romanı Hippi de bu yılın en çok okunan kitapları arasında yer aldı.

3) Önümüzdeki yıl dikkat çekecek kitaplar arasında C.N. Adichie’den Boynunun Etrafındaki Şey, D. Kehlmann’dan Gitmeliydin, S. Nunez’den Arkadaş; Cemil Kavukçu, Murat Gülsoy, Mahir Ünsal Eriş, Doğu Yücel, Nejat İşler, S. Mackintosh ve Modiano'nun yeni kitapları; Onur Orhan, Sona Ertekin, Kurtcebe Turgul ve Mahir Güven'in ilk kitapları var. Bazı sürprizler de hazırlıyoruz. 

Doğan Kitap Yayın Direktörü Cem Erciyes

1) 2018’in tüm ekonomik olumsuzluklara rağmen edebiyat dünyası için çok iyi geçtiğini düşünüyorum. Her şeyden önce pek çok güzel öykü, roman okuduk. İstanbul Kitap Fuarı yine bir hayli kalabalıktı. Diğer etkinliklerde ise Doğan Kitap olarak alanımızı fazlaca genişlettik bir küçük kitapçı dükkânındaki söyleşiden Kara Hafta’nın toplantılarına, kültür merkezi söyleşilerinden, konferanslara kadar okurun ilgisi yoğundu. Ayrıca bu yıl bizim bile beklemediğimiz bir uluslararası ilginin odağı olduk. Sofi Oksanen, Eric-Emmanuel Schimitt, B.A. Paris, Hwang Sok-yong, Ahn Do-hyun ve James Wallman gibi çok sayıda yabancı yazarımızı ağırladık ve Türkiyeli okurlarıyla buluşturduk. 2019’da ise şimdilik kesinleşen ve okurların da merakla beklediği iki çok önemli yazarı ağırlayacağız. Hayranları için sıkı sürpriz olacak, o kadarını söyleyebilirim… Kitap dünyasında, toplam kitap sayısının artmasından kaynaklanan genel iyimserliğe kriz gölgesi düştü. Yine de kitap yayımlamanın bir yolunu buluyor birçok yayıncı, bir denge tutturuluyor sonunda. Tabii tüm bu iyimserliği, düşünce ve ifade özgürlüğünün daralmakta olduğu bir ülkede ayakta tutmaya çalıştığımız için edebiyat-kitap dünyamız tebrik edilmeyi iki kere hak ediyor.

2) Okur tercihi deyince doğrudan satış rakamlarını kast ediyorsak, söze Zülfü Livaneli, Elif Şafak, Canan Tan, Şermin Yaşar ve Haruki Murakami’den başlamak gerekir. Livaneli’nin Gölgeler’i, Elif Şafak’ın Sanma ki Yalnızsın’ı, Canan Tan’ın Sızı’sı, Şermin Yaşar’ın öykü kitabı Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu ile çocuk kitapları Cingo ve Kuş Masalları ile Haruki Murakami’nin Rüzgarın Şarkısını Dinle ve Kumandanı Öldürmek’in “yılın en çok satan kitapları” oldu. Tabii Margaret Atwood, Jo Nesbo, Tess Gerritsen, Jesmyn Ward gibi dünya edebiyatının en önemli kalemlerini de unutmamak gerek. Engin Akyürek’in öykü kitabı Sessizlik, Kemal Hamamcıoğlu’dan Aşk Hikayesiyle Gelir, Defne Suman’ın Kahvaltı Sofrası, Yavuz Ekinci’den Peygamber’ın Endişesi, Murat Yetkin’in Meraklısı İçin Casuslar Kitabı adlı kitapları toplamda on binlerce okura ulaştı.

3) 2019’da yine çok heyecan verici kitaplar hazırlıyoruz. Elif Şafak’ın yeni romanını bahar aylarında yayımlamayı planlıyoruz. Yine Margaret Atwood’un beklenen romanlarından ikisini yayımlayacağız ve tabii ki Haruki Murakami. Zülfü Livaneli’den de birden fazla kitap çıkartacağımızı, Livaneli’nin her yaştan okuru için sürprizler hazırladığını da söylemiş olayım… Bunların dışında, Camilla Läckberg, B. A. Paris, Fuminori Nakamura, Murat Özyaşar, Enver Aysever, İsmail Güzelsoy’u okurlarla buluşturacağız. Sayamadığım daha pek çok ilgi çekecek çalışmayı da yayımlamak için sabırsızlanıyoruz. Doğan Kitap’ın 2019’u da sürprizlerle dolu. 

Domingo Yayınevi Genel Yayın Yönetmeni Murat Arayıcı

1) Bilmiyoruz. Kafamızı kaldırıp başkalarının işlerine, genele bakamadık. Bu yıl öyle bir yıldı. Kitabın kendisinden çok maliyetler, fiyatlar, kampanyalar düşündüğümüz bir yıl. Bu tarafı sevimsiz. Ama okurun bu durumda bile bizle beraber olduğunu, kitapta ısrar edeceğini gördüğümüz anlar da oldu ve bu tarafı umut verici.

2) Roman olarak yılın sonunda çıkardığımız Zamanı Durdurmanın Yolları / Matt Haig, Patti Smith’in Adanmışlık’ı ile birlikte en çok ilgi gören kitaplar oldu. Kurgu dışında Siddhartha Mukherjee’den GEN ve Ed Yong’dan Mikrobiyota’nın gördüğü ilgi bizi mutlu etti. Çocuk kitaplarında ise her şey şaşırtıcı derecede olumlu ve motive ediciydi. Son günlerde çıkardığımız Komik Hayvan İsimleri Bakanlığı (Kes Gray) ufaktan bir salgına dönüşmüş gibi duruyor, bunun dışında Çalıştır Saksıyı, Duygularım ve Dahiler Sınıfı serisinin gördüğü ilgiden de fazlasıyla mutluyuz.

3) Edebiyat tarafında iki kitapla ilgili özellikle heyecanlıyız. Biri Lisa Halliday’in beklenmedik bir biçimde kesişen iki öykü üstünden, hayata sızmış -belki de ele geçirmiş- asimetriyi, eşitsizliği gözler önüne serdiği romanı Asimetri, diğeri de Tara Westover’in geçen yıl Amerika’da büyük ilgi gören, çok satan, anı kategorisinde Goodreads Okur Ödülleri’ni kazanan anı-romanı Educated. Her iki kitap da geçtiğimiz günlerde New York Times'ın 2018’in En İyi 10 Kitabı seçkisine dahil edildi. 2019’da kurgu dışı tarafı gerçekten heyecan verici başlıklarla dolu. Aralarından David Eagleman’ın yeni kitabı (yaratıcılık üzerine) Runaway Species ve Walter Isaacson’un son kitabı Leonardo Da Vinci biyografisi, gelecekte hayatımızı ya kökten değiştirip mükemmelleştirecek ya da belki mahvedecek 10 önemli teknolojik yeniliği çizgiler eşliğinde oldukça eğlenceli bir dille sunan Kelly ve Zach Weinersmith’in Soonish’ini sayabiliriz. Ayrıca bu yıl kataloğumuza ekonomi kitapları da ekleyeceğiz ve çok mutluyuz ki buna Dani Rodrik’in Straight Talk on Trade’i ile başlıyoruz. Ardından son günlerde çokça konuşulan Oliver Bulloough’un Moneyland’i gelecek.

Son olarak genç edebiyatında basacağımız ve Türkiye’de alacağı tepkileri delice merak ettiğimiz Jessica Townsend’in Nevermoor’unu da ekleyelim. 

Epsilon Yayınevi Yayın Yönetmeni Aslı Tunç

1) 2018 yılı diğer tüm sektörlerde olduğu gibi yayın sektöründe de oldukça zorlu geçen bir yıl oldu. Kâğıt tedariğinde yaşanan global kriz, kâğıt fiyatının döviz bazında ciddi derecede artması ve eş zamanlı olarak ülkemizde yaşanan ekonomik dalgalanmalar sektörü hayli zorladı. Okurlar tarafından baktığımızda da ekonomik koşullar sebebiyle beliren endişelerin kültür sanat harcamalarına daralma olarak yansıdığını görüyoruz. Her yıl istikrarlı bir şekilde artan Tüyap Fuarı ziyaretçi sayısındaki çarpıcı düşüş de bunu doğrular nitelikte. Fakat Epsilon Yayınevi olarak, şimdiye kadar bu ve benzeri dönemlerde işimize yatırım yapmaya devam etmekten çekinmedik. 2018 yılında da her şeye rağmen, yurt dışında çoksatan kitapları okurlarımızla buluşturmaktan, heyecanla beklenen serilere devam etmekten ve özellikle kurgu dışı alanda dikkat çekici projeler geliştirmekten vazgeçmedik. 2018 yılına veda etmeye hazırlandığımız bu günlerde, güncel piyasa şartlarına baktığımızda ve 2019 yılında okurlarla buluşturacağımız kitapları dikkate aldığımızda gelecek yıldan oldukça ümitli olduğumuzu söyleyebilirim.

2) Epsilon Yayınevi ile özdeşleşmiş kitaplarımızdan Martı ve Buz ve Ateşin Şarkısı (Taht Oyunları) serisinin çoksatanlar listemizde yer almaya devam ederken, Marie Kondo’nun Derle, Topla, Rahatla ve At, Kurtul, Ferahla adlı kitapları oldukça sevildi. Kurgu dışı kitaplarımızda da Prof. Hakan Türkçapar'ın Depresyon ve Bilişsel Davranışçı Terapi kitapları ve Tim Marshall’ın Coğrafya Mahkumları adlı kitabı, en çok okunan kitaplarımız arasında. George R.R. Martin hayranlarının büyük bir coşkuyla karşıladığı bir diğer kitabımız da çizimleriyle de ilgi gören Buz Ejderhası oldu.

3) Öncelikle, gelecek yılın George R.R. Martin yılı olacağı müjdesini verebilirim. Yeni kitapların ilki heyecanla beklenen Ateş ve Kan olacak. Yılın ilk aylarında 2018 Nobel Barış Ödülü sahibi Nadia Murad'ın kitabını da okurların beğenisine sunacak olmaktan dolayı gururluyuz. Aslında hem Türk edebiyatı, hem kurgu hem de kurgu dışı çeviri eserlerle okurları büyük sürprizlerin beklediği bir yıl olacağını söyleyebilirim.

Günışığı Kitaplığı Yayın Yönetmeni Müren Beykan

1) Yayıncıların okura kitap sunabilmek için büyük mücadele verdiği bir yılı geride bıraktık. 2019’da da tablonun değişmeyebileceğinin ihtimali bile hepimizi üzüyor. Bir yandan özgürlüklerin kısıtlanması, sansür derinleşirken, öbür yandan ülkenin ekonomik göstergelerindeki altüst oluşun da etkisiyle kitap kâğıdının bulunmaz Hint kumaşına dönüşmesi yayıncıları bu sefer gerçekten dara soktu, bazısı çaresiz kapısına kilit vurmak zorunda kaldı.

Bu olumsuz iklim ve sinsice yayılan sansür, yazarları da etkiledi; özgür düşünceyle varlık bulabilen edebiyat, ciddi bir duraklama tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Satacağı garantisi olmadığı düşünülen pek çok edebiyat türü raflara çıkamadığı gibi, tekrar baskıları da yapılmadı, yapılamadı. Edebiyat kültürünün olmazsa olmazı dergiler de nasibini aldı; bazısı yavaşladı, hatta yayınını durdurdu.

Özellikle, bağımsız kitabevleri için geçen yılki gösterge değişmedi, sayıları azalmaya devam etti. Edebiyatın okurla buluşması, iyiden iyiye, büyük kent AVM’lerindeki kitap-kırtasiye-müzik mağazalarının insafına kaldı. Hem TÜYAP, hem yerel yönetimler tarafından yurda yayılan kitap fuarları ya da kitap günleri birer can simidi sanılsa da özellikle yılın ikinci yarısında giderek daha fazla geçim derdine düşen geniş kesimleri kitapla buluşturmaya “ikna edemedi”.

Üstelik 2018, edebiyattaki büyük kayıplarımızla da büyük üzüntü yaratan bir yıl olarak tarihe geçti. Şair, yayıncı Enver Ercan; yazar, çevirmen Ülkü Tamer; şair, yazar, gazeteci Refik Durbaş; yazar Engin Geçtan; gazeteci Buket Aşçı; illüstratör Zerrin Cebeci; yayıncı Meltem Erkmen, Ahmet Aslan, Tunçay Çağlayan, Sadık Uygun… Ve çocuk ve gençlik edebiyatının duayenlerinden Christine Nöstlinger yaşama veda ettiler.

​Bütün çabalara rağmen, ufukta iyi günler görememek, zengin bir kültür birikimine sahip ülkemizin geleceği için büyük kaygı kaynağı olmaya devam ediyor. Günışığı Kitaplığı olarak, yazarlarımızın, kitaplarımızın okurlarıyla buluşması, edebiyat projelerimizin yüksek katılımlarla, başarıyla gerçekleşmesi kadar, 23 yıldır sürdürdüğümüz büyük emeğin, “edebiyatın gülen yüzü” çocuk ve gençlik alanındaki önderliğinin gücünü yeniden ve yeniden hissetmek, buruk da olsa yüzümüzü güldürüyor. 

2) 2018’de Günışığı Kitaplığı her yaştan okurumuzun ilgisini çeken, farklı kulvarlardan kitaplar yayımladı.

Çağdaş çocuk edebiyatımızın sevilen isimlerinin yeni kitapları çokça ilgi gördü. Behiç Ak’ın, “Tombiş Kitaplar”ının beşincisi Tombiş Maskeli Baloya Katılmak İstemiyor ile, yeni çocuk romanı Her Şeyi Yanlış Anlayan Kedi; Sevim Ak’ın yayınevimizdeki ikinci romanı Ada ve Adam; Füsun Çetinel’in Çiko’nun Seçimi (res. Maria Brozozowska); Ömer Açık’ın Taşkafa; Gökçe Ateş Aytuğ’un birbirine eşlik eden Bugün Hayal Kuracaktım ve Bugün Çok Sıkıldım Ben (res. Merve Atılgan)İrem Uşar’ın Düz Çizgi Tepetaklak (res. Huban Korman) adlı çocuk romanlarıyla Karin Karakaşlı’nın Uçan Kız Volante adlı resimli öyküsü (res. Merve Atılgan) ve tabii, Ahmet Büke’nin Köprü Kitaplar koleksiyonu için yazdığı Gökçe’nin Yolu, çok sevilen ve yıl içinde tekrar baskıları yapılan kitaplar oldu.

Ayrıca, dünya çocuk ve gençlik edebiyatının kitapları yayınevimizden çıkan, sevilen önemli yazarların yeni kitapları da okurlarıyla buluştu. Hepsini, usta çevirmen Mine Kazmaoğlu dilimize kazandırdı: Küçükler için, Christine Nöstlinger’in dört kitaplık “Franz” dizisi ve David Almond’un Küçük Koşucular adlı resimli öyküsü, genç okurlar için Andrew Clements’in Kaybedenler Kulübü. İtalyan Angela Nanetti’nin 100 Şatolu Çocuk’unu ise Nilüfer Uğur Dalay çevirisiyle yayımladık.

ON8 markamızın yıl boyunca ilgi gören yeni kitapları; Sevin Okyay’ın Ara Sıra ve Daima, Neslihan Önderoğlu’nun Tuhaf Şeyler Oluyor Bay Tarantino ve Fransız yazar Jean-François Chabas’ın Türkçe’deki ilk romanı Kırık Kalpler Kavanozu (çev. Azade Aslan) oldu.

3) Günışığı Kitaplığı’nın 2019’da yeni kitapları yayımlanacak yazarları arasında Behiç Ak, Necati Güngör, Çiğdem Sezer, Ahmet Büke, Aslı Der, Ömer Açık, Füsun Çetinel, Hacer Kılcıoğlu, Kaan Elbingil, Gülsevin Kıral, Müge İplikçi ve başka sürpriz isimler var.

Yılın hemen başında, ünlü “Çıtır Çıtır Felsefe” dizimizin müptelalarını sevindirecek 31. kitap geliyor: Şans ve Şanssızlık (Brigitte Labbé; çev. Azade Aslan). Heyecanla beklenen bir başka kitap, sevilen sanatçı Rocio Bonilla’nın sadece küçükler değil hepimiz için, çok renkli öyküsü Kardeşler (çev. Halil Türkden) de hazırlandı bile. Dünya çocuk edebiyatının en çok okunan yazarlarından Andrew Clements ve Bianca Pitzorno da yeni kitaplarıyla okurlarını selamlayacak.

ON8, yeni yılda da çağdaş edebiyatımızın önemli isimlerini ağırlamaya, koleksiyonunu zenginleştirmeye devam edecek. ON8 Blog’da ilginç öyküleriyle dikkati çeken Irmak Zileli’nin yeni romanı başta olmak üzere sürprizlerle ilerleyecek.

​Günışığı Kitaplığı’nın, okuma kültürümüzü geliştirmeyi amaçlayan ve yıllar içinde gelenekselleşen projeleri 2019’da da sürecek: Eğitimciler ve kütüphaneciler için Eğitimde Edebiyat Seminerleri’nin on ikincisi 2 Mart’ta düzenlenecek. E-dergimiz Keçi’nin yeni sayılarında bu organizasyonun tüm içeriği yayınlanacak. Tüm yurttan 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin katıldığı Zeynep Cemali Öykü Yarışması’nın 2019 teması “yalan” ve son başvuru tarihi 22 Mayıs. Yazarı, çizeri, çevirmeni, yayıncısı, yöneticisi, sektörel aktörleri ile yayıncılık dünyamızı en geniş bir araya getiren yıllık yayıncılık konferansımız Zeynep Cemali Edebiyat Günü’müz yine sonbaharda gerçekleşecek… Edebiyat ve sevinçlerle dolu bir yıla hep birlikte merhaba diyebilmeyi diliyoruz.

İllustrasyonlar: Jeannie Phan

0
16667
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage