Artİstanbul Feshane’de sanatseverlerle buluşan, Türk grafik sanatının duayenlerinden, hattat ve cilt sanatçısı Prof. Emin Barın’ın eserlerini bir araya getiren “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” başlıklı sergi 31 Mayıs’a kadar uzatıldı.
Zafer Yıldırım’ın katkılarıyla; Z. Yıldırım Aile Koleksiyonu ve Barın Han aile arşivinden bir seçkiyle hazırlanan, İBB Kültür ve İBB Miras tarafından düzenlenen “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisi Emin Barın’ın geleneğin ötesine geçerek modernle buluşan özgün yaklaşımıyla ürettiği eserleri izleyiciye sunuyor. Küratörlüğünü Ali Kayaalp’in üstlendiği sergi, Barın’ın Türk grafik sanatındaki ustalığını, hattatlık ve cilt restorasyonundaki bilgisini yansıtan yaklaşık 230 eserinden oluşuyor.
İstanbul’da Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde ve Almanya’da aldığı eğitimlerin ardından uzun süre kendini grafiker olarak tanımlayan Emin Barın, 1940’lı yıllarda Latin harfli yazılar üzerine çalışmalar yürüttü. 1960’ların başlarında, uzun süredir ilgi duyduğu hat sanatı ve Arap alfabesi üzerine çalışmalar yapmaya başlayan Barın’ın Arap harfli yazı çalışmaları, birbiriyle yakın bağlantı içinde icra ettiği üç alanda belirginleşiyor: Celî Divanî yazıları, Kûfi yazıları ve kendisinin “Serbest Yorumlar” olarak adlandırdığı, Batı’daysa daha sonradan Kaligrafik Modernizm olarak adlandırılan ifade biçimi. Usta sanatçının bu üç alanda icra ettiği, hem klasik hat estetiğini gelenekten fazla uzaklaştırmadan ürettiği hem de bahsedilen estetiğin dışına çıkarak geometrik formların evrimiyle grafik bir anlam kazandırdığı eserlerinden oluşan geniş bir seçki, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisiyle izleyiciye sunuluyor.
Künye:
1-5. ArtIstanbul Feshane - Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam”
6. Ali (Alti defa)-Emin Barin (Zafer Yildirim Aile Koleksiyonu)
7. Ataturk-Emin Barin (Zafer Yildirim Aile Koleksiyonu)
8. Ya Ali (Dort defa)-Emin Barin (Zafer Yildirim Aile Koleksiyonu)