26 EYLÜL, PERŞEMBE, 2024

Bilsart Shop’un İlk Sergisi: “Sonsuz Işık”

Bilsart’ın giriş katında yer alan Bilsart Shop’un ilk sergisi “Sonsuz Işık”, 29 Aralık’a kadar sanatseverlerle buluşuyor.

“Sonsuz Işık” sergisi, video sanatının temel bileşeni olan ışığı Nermin Er, Leman Sevda Darıcıoğlu, Ferhat Özgür ve Meltem Şahin’in eserleri aracılığıyla keşfetmeye olanak tanıyor. Sanatta ışığın görmeyi sağlayan fiziksel işlevinden başlayarak, simgelediği kavramlara kadar birçok perspektife odaklanan sergi, farklı mecralarda üretim yapan dört sanatçının eserlerini farklı okumalara açarak bir araya getiriyor.

Nermin Er’in “Aynı Anda Başka Bir Yerde” serisinden Karlı GeceRüzgarlı Gece ve Sualtı Mercanı adlı videoları, sanatçının 2015 yılında ürettiği enstalasyonların üç boyutlu efektler kullanılarak hareketlendirilmesiyle ortaya çıkıyor. Bir zaman kapsülüne hapsolmuş gibi duran bu sahnelerin başrolünde ise merkezi bir ışık yer alıyor. Zamanın sonsuz bir döngüde aktığı bu mekânlar, sanatçının karanlığın ortasında asılı duran kendine özgü mikro evrenlerini izleyicisine sunuyor.

Leman Sevda Darıcıoğlu’nun Angelus Altera adlı videosu, ilhamını Türkiye'nin 1990’lardaki performans sanatı ortamına ilişkin arşiv malzemelerine dayandırarak, miras ve gelecek kavramları arasındaki ilişkiselliği Türkiye’nin sosyo-politiği, queer tarihi ve performans sanatı tarihi arasında analojiler üzerinden kuruyor. Performans, queer bir perspektiften, görünürlük ve görünmezlik, baskı ve rahatlama, bedensel kapanma ve açılma kavramlarına odaklanarak geçmişten günümüze hegemonik tarihi araştırır ve kendini geleceğe açıyor.

Ferhat Özgür’ün Futbol Hayattır adlı fotoğrafı Albrecht Dürer’in Adem ve Havva tablosuna gönderme yapıyor, Özgür’ün fotoğrafındaki kadın erkeğe elma yerine bir futbol topu sunuyor. Söylemini cüretkâr bir şekilde, kamusal bakışın inançlarını rahatsız etse bile yıkıcı olabilecek bir Hıristiyan ikonografisi üzerinden kuran eser, Türkiye'de futbol ve spor endüstrisindeki erkek egemenliğini siyaset, yasadışı ticaret ve şovenist tezahürlerle ilişkilendiriyor.

Meltem Şahin’in National Gallery’nin AI koleksiyonuna seçilen “sketches with+for+from ai” serisi sanatçının kendi tarzını, işlerinin makine öğrenimiyle simbiyotik ilişkisini, yeni dünya düzenini ve bu düzen içindeki konumunu anlamaya çalıştığı üç eserinden oluşuyor. Bedeni sanat, zanaat ve yapay zekâyla inceleyen, bu yolla onu yeniden tanımlayan seri, her parçasında bu tanıma dair yeni eskizler ortaya çıkararak geçmiş, gelecek, şimdiki zaman ve gerçeklik kavramlarını izleyicinin algısıyla birlikte bir kez daha tartışmaya açıyor.

Künye:
1. Nermin Er, Karlı Gece, 2022 “Aynı Anda Başka Bir Yerde” serisinden Enstalasyon ve 3D animasyon 1080 x 1920 px
2. Meltem Şahin, sketches with+for+from ai II-I-IV, 2021 Video kolaj 36” 1920x1080 px
3. Leman Sevda Darıcıoğlu, Angelus Altera, 2022 İki kanallı video enstalasyonu, performans dökümantasyon videosu 1920 x 1080 px
4.Ferhat Özgür Futbol Hayattır, 2004 Fotoğraf 140 x 200 cm

0
721
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage