25 TEMMUZ, PERŞEMBE, 2024

“Çizginin Yüzü / Bir Zeynep Sayın Dersi” Sergisi Arthan Gallery’de

Küratörlüğünü Volkan Kızıltunç’un üstlendiği “Çizginin Yüzü / Bir Zeynep Sayın Dersi” başlıklı sergi 3 Ağustos’a kadar Karaköy’de yer alan Arthan Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor.

“Çizginin Yüzü / Bir Zeynep Sayın Dersi” sergisinde; Anıl Önen, Arzu Arısoy, Attilla Dur, Ayşe Nisan Bilgin, Bekir Dindar, Elif Ayrancı, Esra Marangoz, Ezgi Aysever, Emin Çelik, Necva Gönül, Ömer Tevfik Erten (ÖTE), Selin Yağmur Sönmez, Sevde Diker ve Ümit Can Salamci’nin eserleri yer alıyor.

Çizginin yüzü: Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanat Fakültesi, Fotoğraf Bölümü'nde açılan yüksek lisans ve doktora dersine katılanların oluşturduğu bir sergi bu. Eğrisi, doğrusu, bulamadım yolumu şarkısıyla başlayan dersin izleği, çizgiydi ve çizginin hâlleriydi. Doğrudan kaçamayan bir izlekti bu: doğru neydi, doğru, eğrisi olmayan düz çizgiydi. Doğru, düzenin ve düzlüğün çizgisiydi. Oysa doğru, çizginin olası biçimlenişlere açılmayan hallerinden sadece birisiydi. Doğrunun düzenine göre eğri, doğrudan ödünç alınan eğreti olduğu için doğruya yabancıydı ama doğruya sızmaya çalışmaktaydı. Ne var ki bugün gelip yarın giden bir şey değildi eğrinin yabancılığı, bugün gelip yarın gidenlere değil, bugün gelip yarın kalanlara yabancı denirdi, doğru konukları sevmezdi, düz mantıklıydı. Eğrinin yabancılığı, doğrunun aynı anda ötesi, aynı anda fazlasıydı. Sadece eğriler değil, kırık, kesik çizgiler de vardı, dolanan, dolaşan, Arap saçına dönen çizgiler, salyangozun bıraktığı izler, kendi düğümleri üstünden atlayan çizgiler, atkıları ve çözgüleri düzensiz iplikler, fraktallar vardı, binbir yolu vardı çizginin, düz başlayan, düz giden doğruları delerdi. Bir yüzeyde (kâğıtta, taşta, kumaşta, ahşapta, vb.) elle ya da elin tuttuğu bir şeyle (kalem, keski, füzen, fırça. vb.) çekilen ve çizilen, biçime bürünen izdi çizgi, desenlere, imgelere evrilirdi. İnsan olmanın kendine duyduğu şaşkınlığı, çizenin henüz tanışı olmadığı, belki asla tanışamayacağı bir yabancılığı çağıran, davet eden, ağırlayan hattı. Farklı yerlerden gelen, farklı yerlere giden, farklı yerlerde kesilen, farklı yerlere dolanan bir yabanlığı ve yabancılığı vardı. Kendi ilkelerinin çizginin her alanına yaymaya çalışır, ölçümlerini, ölçülerini, ölçütlerini dayatırdı doğru. Gelip gitme özgürlüğünü tam edinememiş potansiyel bir gezgindi çizgi. Yabancının gelmesiyle ve kalmasıyla çizilen çizgi, yabancıyı kendine büken bir doğrultmaya nasıl evrilmiş, çizgi doğrunun içinde nasıl gizlenmişti?

Zeynep Sayın

Künye:
1. Emin Çelik
2. Selin Yağmur Sönmez
3. Bekir Dindar
4. Esra Marangoz
5. Arzu Arısoy
6. Attilla Dur
7. Ümit Can Salamci
8. Ömer Tevfik Erten (ÖTE)

0
869
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage