29 MAYIS, ÇARŞAMBA, 2024

David Salle’nin “Refakatsiz Çocuklar” Sergisi Sevil Dolmacı İstanbul’da

Amerikalı sanatçı David Salle’nin “Refakatsiz Çocuklar” başlıklı Türkiye’deki ilk solo sergisi 29 Mayıs-25 Temmuz tarihleri arasında Sevil Dolmacı İstanbul’da sanatseverlerle buluşuyor.

“Refakatsiz Çocuklar” sergisi, Salle’nin bu yıl, New York’taki stüdyosunda, İstanbul için farklı medyalarla, farklı boyutlarla ürettiği 21 yeni resimden oluşuyor. Sergi, sanatçının Hayat Ağacı serisi ile yeni çalıştığı Pencereler serisine ait işleri izleyiciye sunuyor.

​Salle’nin resimleri, pop art, sürrealizm ve soyut ekspresyonizmden etkileniyor. Büyük boyutları ve anlaşılması zor kompozisyonları, birbiriyle kontrast yaratan stilleri ve ruh hâllerini yan yana getiren sanatçı, eserlerinde popüler kültür, 50'lerin ve 60'ların çizgi film imgeleri, grafiti ve aynı zamanda sanat tarihine göndermeler yapan imgeler kullanıyor. Dil ve şiirde olduğu gibi, resim sanatı da zıt unsurların dengelenmesi gerektiğini vurgulayan sanatçının resimleri, ilk bakışta rastgele yapılmış kompozisyonlar gibi algılansa da kasıtlı olarak düzensiz bir biçimde üst üste konmuş heterojen bir imge topluluğundan oluşuyor. Salle tarafından seçilen imgeler asla tesadüfi değil; aksine, birbirleriyle karmaşık yollarla ilişkilendirilmiyor. Salle, medyanın hâkim olduğu dünyada gün içinde sürekli maruz kaldığımız imgelerin ve fikirlerin kolektif bilincimiz ve benlik algımızı üzerindeki etkisi ile ilgileniyor. Sanatçının resimlerindeki kompozisyonlar, izleyicileri duygusal, zihinsel ve psikolojik bir düzeyde etkileşime geçmeye teşvik ediyor. Salle’nin yaratıcı süreci genelde fotoğraflarla başlıyor. Zamanında hem çok tartışmalı hem de örneği olmayan yenilikçi bir yaklaşım olan resim referansı olarak canlı modelleri fotoğraflamayı günümüzde hâlâ sürdüren sanatçı, bu yaklaşımı ile iki sanatsal disiplini birleştirmeye devam ediyor. 2020-21 yıllarında pandemi sırasında Salle, Âdem ve Havva ile cennet bahçesinden etkilendiği Hayat Ağacı serisini yaratmıştı. Seri, aynı zamanda The New Yorker karikatüristi Peter Arno’ya (1904- 1968) atıfta bulunuyor. Bu seride tuvaller, siyah ve beyaz bir palet ile çok renkli palet arasındaki kontrastı gösteriyor.

0
1230
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage