Deniz Aktaş’ın “Noktanın Cebinden Çıkan Virgül İhtimalleri” başlıklı kişisel sergisi 25 Şubat-21 Mart tarihleri arasında .artSümer’de sanatseverlerle buluşacak.
“Noktanın Cebinden Çıkan Virgül İhtimalleri” sergisi, yok oluş yerine dönüşümü, kesinlik yerine ihtimalleri koyarak belirsizlik ile süreklilik arasındaki ince çizgiyi araştırıyor. Aktaş’ın sergisinde izleyicileri çalılar, su birikintileri, dağılmış yapılar, devedikenleri, doğanın ücra ve tekinsiz yerlerinde yetişen “yabanıl, tuhaf ve meçhul bitkiler” karşılıyor.
“Noktanın Cebinden Çıkan Virgül İhtimalleri” sergisinde yazar Mehmet Mahsum Oral, insan eliyle yapılmış bahçelerin “ötekileri, istenmeyenleri, ahenk bozucuları, sivilceleri” diye tanımladığı bitkilere kulak vermeyi deniyor. Sergide sanatçının SAHA derneği desteği ile ürettiği ve 15. Gwangju Bienali’nde sergilenen eserlerinin de yer alıyor.
“Noktanın yüzünde duran kesinliğe rağmen ceplerini yoklasak ihtimaller taşıdığını görür müyüz? Bir son, bir bitiş gibi görünen, algılanan her şey, devam eden bir sürecin parçası olabilir mi? Bu devamın temsiliyetini bir virgül üzerinden düşünebilir miyiz?”
Künye:
1. Kırılmış - Broken, 2024, 140x185 cm, Kağıt üzerine mürekkepli kalem - Ink on paper SAHA desteğiyle, 15. Gwangju Bienali (2024) için üretilip sergilendi.
2. Meçhul Bitkiler Serisi - Unknown Plants Series, 2024, 33x48 cm, Kağıt üzerine bitki özlü mürekkep - Plant based ink on paper
3. Meçhul Bitkiler Serisi - Unknown Plants Series, 2024, 34x46.5 cm, Kağıt üzerine bitki özlü mürekkep - Plant based ink on paper
4. Meçhul Bitkiler Serisi - Unknown Plants Series, 2024, 50x35 cm, Kağıt üzerine bitki özlü mürekkep - Plant based ink on paper
5. Saklı - Hidden, 2023, 172x130 cm, Kağıt üzerine mürekkepli kalem - Ink on paper SAHA desteğiyle, 15. Gwangju Bienali (2024) için üretilip sergilendi.