06 AĞUSTOS, SALI, 2024

Kasa Galeri’den Yeni Sergi: “NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon”

Barış Göktürk ve Nazlı Gürlek Hodder’in üretimlerinden oluşan “NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon” başlıklı sergi, 12 Eylül-25 Ekim tarihleri arasında Kasa Galeri’de sanatseverlerle buluşacak.

Küratörlüğünü Derya Yücel’in üstlendiği “NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon” başlıklı sergi, zihin ve bedeni birbiriyle etkileşimli iki farklı öze/işleve indirgemeden, bedeni çok katmanlı bir ifade ve deneyim alanı olarak iki ayrı perspektiften ele alan Barış Göktürk ve Nazlı Gürlek Hodder’in üretimleri ile bedenin mevcudiyetine ve bilgisine odaklanıyor. Kasa Galeri, sergide Barış Göktürk ve Nazlı Gürlek Hodder’in birbirleriyle kimi yerde ayrılan kimi yerde sarmalanan, kimi zaman uzlaşan kimi zaman çarpışan bağlar kuran üretimleri için birleştirici bir gövde hâline geliyor. Sergide ideolojik, politik, ekolojik ve spiritüel bağlamlarda radikal bir arada varoluşun, iş birliğinin ve iç içe geçmenin şimdi ve gelecekte ne anlama gelebileceğini sorgulayan küratör Derya Yücel, bunun ancak melezleşmiş bir bilinçle/bedenle tahayyül edilebileceğinin altını çiziyor.

​Kolektif bilinçdışının evrensel ögelerini içeren, insanlığın bilgi ve deneyimlerini barındıran arketiplerle çalışan Nazlı Gürlek Hodder, kaynağını doğa ile bedenin birliği üzerinden alan ritüelistik kurgular üretiyor. Sanatçı, kadim bedensel bilgiyi, fiziksel beden üzerinde gerçekleştirdiği farkındalık içeren ve sinir sistemini rahatlatıcı çalışmalar ile bir araya getirerek oluşturduğu çalışma metoduyla, sanatsal üretimi yaşamın bütünleyici, düzenleyici, şifa verici bir parçası olarak kurguluyor. İktidarın belirlediği ve biçimlediği beden ile bireyin bedeni arasındaki çok katmanlı ilişkiye odaklanan Barış Göktürk’ün üretimleri, insanın varlığının ve bedeninin otorite tarafından maksimumda zorlandığı bir dünyada güncel ve tarihsel olaylara dair politik bir tetikleyici olarak ortaya çıkıyor. Bedenimizin politika, coğrafya, ekoloji ve teknolojiye uyum sağlamakla ona başkaldırmak arasında kaldığı, hatta paralize olduğuna vurgu yapan sanatçının bu sergi için ürettiği site-spesific yerleştirmesi, yaşam ve ölüm döngüsünü mekânın hafızası ile ilişkilendiriyor, yalnızca bedenimize değil bilincimizin derinliklerine nüfuz eden kökenlerimizle olan hareketli ve göçebe bağlara işaret ediyor.

Künye:
1. Barış Göktürk
2. Nazlı Gürlek Hodder

0
1506
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage