Sevil Dolmacı Istanbul, Koreli çağdaş sanatçı Kim Hyunsik’in “Intended Blank” başlıklı Türkiye’deki ilk kişisel sergisini 13 Aralık’a kadar sanatseverlerle buluşturuyor.
“Intended Blank” sergisi, Kim Hyunsik’in ağırlıklı olarak bu sene sergiye özel ürettiği çeşitli medya ve boyutlardaki eserleriyle, 2020-2023 arasındaki üretim örneklerinden oluşan 60 eserlik bir seçkiyi izleyiciye sunuyor. Heykel ve resim arasındaki alanda çalışan sanatçının çalışmaları bir taraftan minimalist resimler olarak görünürken, diğer taraftan ağırlıkları ve kalınlıkları açısından düz heykellerdir.
Hyunsik, Bernard Waldenfels’in “tekrarın dönüştürücü gücü” kavramını, epoksi-reçineyi dikdörtgen bir panele dökme, sertleştirmek için ısıtma, ince çizgiler oluşturmak için yüzeyi kazıma, çizgileri akrilikle doldurma ve bir kat daha epoksi-reçine dökme işlemini tekrarlayarak uyguluyor. “Intended Blank” sergisinde Kim Hyunsik, boşluğu malzemenin (epoksi) içine yazarak resim algısına yeni bir kapı açıyor. Görünen ve görünmeyen arasındaki “ara boşlukları” tasvir etme amacında olan Hyunsik’in eserleri, epoksi-reçine sayesinde izleyenlerin gözlerini yüzeye çekiyor, onları daha derine bakmaya ve görünür olanın ötesindeki görünmeyenin katmanlarını ve bu katmanlar arasındaki boşlukları keşfetmeye davet ediyor.
“Boşluk, hiçlik ve yokluk, Doğu Asya düşüncesinin merkezi bir gündemi ve Doğu Asya estetiğinin orijinal kavramı. Batı düşüncesinde var olmak sahip olmak iken, hiçlik sahip olmamaktır. Doğu Asya düşüncesinde ise boşluk, yokluk ve hiçlik gibi tüm kavramlar salt yokluk değildir. Aksine, varlığın kaynağı ve varlıkların yaşamasını sağlayan yaşam alanıdır. Doğu Asya resim tarihi boyunca bu felsefi anlayış, resme yansıtılmış ve resimlerde görselleştirildiği biçim, ‘white space’ (beyaz alan) ya da ‘intended blank’ (kasti boşluk) olarak isimlendirilmiştir. Şehirlerde boş alanlar nasıl yeni konutların inşa edilmesine olanak tanırsa, insan vücudundaki boş alanlar da kanın akmasına ve nefes alınıp verilmesine izin verir. İnsan bunun sayesinde yaşamaktadır. Bu sebeple, boşluk yaşamın kaynağıdır. Benzer şekilde, beyaz alan ya da kasti boşluk da bir resmin yaşamı ve özüdür. Hyunsik’in resimleri, bu sanat görüşünün maddi tezahürüdür ve resmettiği sessiz boşluk sadece hiçlik değil, sonsuzluğun ve Tanrı’nın bir sembolüdür.”
1. Kim Hyunsik, Intended Blank B 2022 Acrylic on resin, wooden frame 80x80x7cm
2. Kim Hyunsik, Beyond The Color P 2024 Acrylic on resin, wooden frame 100x100x7cm