OMM – Odunpazarı Modern Müze, İş Yatırım desteğiyle, sanat ve teknoloji dünyasını birleştiren VR Room etkinliğini, Aralık 2024-Ağustos 2025 tarihleri arasında her Çarşamba ve Cumartesi 15.00 - 18.00 saatlerinde katılımcılarla buluşturacak.
Katılımcılarını ilham verici bir deneyime davet eden etkinlik, sanal gerçeklik (VR) teknolojisinin sunduğu imkânlarla, sanat ve tasarımı deneyimlemek için eşsiz bir fırsat sunuyor.
“Vermillion”, sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak sanatın sınırlarını zorlayan bir uygulama olarak dikkat çekiyor. Amatör ve profesyonel sanatçılar için tasarlanmış bu uygulama, katılımcılara sanal ortamda resim yapma fırsatı sunuyor. Etkinlik boyunca, katılımcılar sanal bir tuvalde; renk, ışık, gölge ve doku gibi plastik değerlerle çalışma imkânı bulacak.
Her katılımcıya, uygulamayı kullanmaya başlamadan önce beş dakikalık bir eğitim verilecek ve VR araçları hakkında bilgi sağlanacak. Eğitim sonrası, katılımcılar sanal tuval üzerinde kendi sanat eserlerini yaratmaya başlayacaklar. Katılımcıların sanatsal süreçleri, projeksiyon cihazı ile büyük ekrana yansıtılacak ve diğer ziyaretçiler de bu yaratıcı yolculuğu izleme fırsatı bulacak. Etkinlik sonunda katılımcılar, oluşturdukları sanat eserlerini JPG formatında kaydedebilecek ve e-posta aracılığıyla hatıra olarak saklayabilecek. Bu deneyim, katılımcıların yaratıcı süreçlerini keşfetmelerini ve diğerlerinin yaratımlarından ilham almalarını sağlayacak.
Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin gücünü birleştiren “Gravity Sketch”, katılımcılara üç boyutlu tasarımlar yaratma imkânı tanıyor. Tasarımcılar ve sanatçılar için geliştirilmiş bu uygulama, fikirlerin hızla hayata geçirilmesine olanak tanıyor. Katılımcılar, belirlenen alanda her yarım saatte bir, VR cihazlarıyla üç boyutlu modellerini oluşturabilecekler. “Gravity Sketch”in sunduğu araçlarla, katılımcılar kendi 3D tasarımlarını yaparken, bu süreç eş zamanlı olarak projeksiyon cihazı ile duvara yansıtılacak ve diğer ziyaretçiler de yaratıcı süreçlere tanıklık edebilecekler. Etkinlik sonunda, katılımcıların üç boyutlu tasarımları FBX ve OBJ formatlarında kaydedilecek ve e-posta aracılığıyla kendilerine iletilecek. Bu sayede katılımcılar, tasarımlarını gelecekte de kullanabilecek ve bu yaratıcı deneyimi hatırlayabilecek.
VR Room; her yarım saatte bir üç katılımcının VR cihazları ile seçtikleri etkinlikleri deneyimlemelerini sağlayacak. VR Room’da, katılımcılar aynı anda farklı uygulamaları deneyimleyerek sanatı ve tasarımı daha derinlemesine keşfedecekler.