23 ŞUBAT, PAZAR, 2025

Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde Georg Baselitz Sergisi: “Georg Baselitz: Son On Yıl”

Çağdaş sanatın en büyük isimlerinden biri olan Alman ressam, heykeltıraş ve baskı sanatçısı Georg Baselitz’in eserlerinden oluşan “Georg Baselitz: Son On Yıl” sergisi, 16 Mart’a kadar Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde (SSM) sanatseverlerle buluşmaya devam ediyor.

Akbank’ın desteğiyle Sakıp Sabancı Müzesi’nde devam eden “Georg Baselitz: Son On Yıl” sergisi, 16 Mart’a kadar uzatıldı. Sergi, Georg Baselitz’in son on yılda ürettiği 100’e yakın anıtsal eserini izleyicilerle bir araya getiriyor. Georg Baselitz’in altmış beş yıllık kariyerine ışık tutan sergi, Baselitz’in hayat boyu süren sanatsal evrimine derinlikli bir bakış sunuyor. SSM’nin tüm galeri alanları ve bahçesine yayılan sergi, yaşlanma ve zamanın geçiciliği gibi temalarla birlikte, kişisel ve kolektif hafızaya güçlü bir göndermede bulunuyor.

1980’lerden bu yana uluslararası sanat dünyasında derin izler bırakmış bir sanatçı olan Georg Baselitz, 20. yüzyılın ikinci yarısında Alman sanatına yeni bir kimlik kazandırdı. Eserleri kişisel deneyimlerinin yanı sıra Almanya'nın kolektif travması ve Nazi döneminin toplumsal bellekte bıraktığı derin yaralar tarafından şekillendi. Sanatçının 1969’dan bu yana kullandığı “baş aşağı” kompozisyon tekniği ile yaptığı tablolar, serginin neredeyse tamamını oluşturuyor. Bu yaklaşım, soyutlama ile figürasyon arasında bir yerde durmasını, gelenekselleşmiş tuval üzerine resim tekniğinde yeni bir açılımda bulunmasını mümkün kıldı. 

​“Georg Baselitz: Son On Yıl” sergisi, sanatçının çalışmalarında yıllar içinde belirginleşen, kararlı motiflerden oluşuyor ve özellikle insan figürü üzerindeki çalışmalarını öne çıkarıyor. Baselitz’in kendisinin ve eşi Elke’nin bedenlerini tasvir ettiği eserlerinde, yaşlanma ve zamanın geçiciliği işleniyor. Baselitz’in 1950’lerden bu yana çeşitli tekniklerde ele aldığı, Deutschbaselitz’te geçen çocukluğunu hatırlatan kartalları, mavi arka planlara işlenmiş bir seride geri dönüyor. Serinin 2024 tarihli son tablosu, ilk kez bu sergide ziyaretçi ile buluşuyor. Aynı şekilde, çocukluğundan beri resmettiği geyik motifi, kariyerinin başından beri eserlerine yön veren mitolojik ikonografinin bir parçası olarak yeniden ortaya çıkıyor. Serginin öne çıkan, baş aşağı figürlerin üzerine naylon çorapların kolajlandığı Springtime [İlkbahar] serisi ise, Dada kolaj sanatçısı Hannah Höch’ten ilham alıyor. Bu eserler, malzemenin kırılganlığı üzerinden zamanın geçiciliğini vurguluyor. Müzenin galerilerinde ve bahçesinde sergilenen anıtsal heykeller de resimlerin ikonografisi ve tarihsel temalarıyla bir bütünlük oluşturuyor.

0
2238
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage