Salt’ın “Tasarımcının Notu” sergisine eşlik eden “Punto, Pikaj, Baskı!” gösterim programı, 2 Şubat’a kadar Salt Beyoğlu’ndaki Açık Sinema’da sanatseverlerle buluşuyor.
24 Ocak-2 Şubat tarihlerinde Salt Beyoğlu’ndaki Açık Sinema’da gerçekleştirilecek program, tasarımda 1980’lerden itibaren yaşanan değişime odaklanıyor. Elle çalışmanın ağırlıkta olduğu konvansiyonel tasarım pratiklerinden dijital teknolojinin yarattığı devrimsel etkiye, bugünün kitap ve tasarım ilişkisinde belirleyici olan döneme yakından bakıyor. Sekiz belgesel filmden oluşan seçki, Kuzey ve Güney Amerika’dan Avrupa ve Uzak Doğu’ya farklı coğrafyalardan deneyimleri bir araya getiriyor.
Seçkinin ilk filmi Graphic Means: A History of Graphic Design Production [Grafik Araçlar: Grafik Tasarım Üretiminin Tarihi] (2017), dijital öncesi dönemden masaüstü bilgisayarın yaygınlaşmasına uzanan süreçte tasarımın serüvenini ele alıyor. Tasarımcı Briar Levit imzalı film, tasarım ve matbaacılık alanlarında dijital teknoloji kullanımının toplumsal etkilerini de ortaya koyuyor. Book-Paper-Scissors [Kitap-Kâğıt-Makas] (2019) ise Japonya’nın önde gelen kitap tasarımcılarından Nobuyoshi Kikuchi’nin yazı tipi ve mizanpajdan şömize kadar çeşitli tasarım elemanlarını titizlikle ele aldığı yaratım sürecine odaklanıyor. Meslek hayatı boyunca 15.000’i aşkın kitap tasarımı yapan Kikuchi’nin “metne kendimce kapı aralıyorum” diye ifade ettiği kavramsal yaklaşımını, tasarım dünyasındaki etkisini, yazar ve yayıncılarla çalışma deneyimlerini aktarıyor.
Eda Sezgin ve Salt’tan Fatma Çolakoğlu tarafından hazırlanan programda yer alan tüm filmler, orijinal dilinde Türkçe altyazılı ve ücretsiz olarak gösterilecek. “Punto, Pikaj, Baskı!” gösterim programı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Künye: Graphic Means: A History of Graphic Design Production [Grafik Araçlar: Grafik Tasarım Üretiminin Tarihi] (2017) filminden bir kare ©Briar Levit