Umut Azad Akkel’in “It/Ortada” başlıklı sergisi 29 Aralık’a kadar İMALAT-HANE İMÇ’de sanatseverlerle buluşuyor.
Umut Azad Akkel’in İstanbul’da gerçekleşen ilk kişisel sergisi “It/Ortada”, sosyal ilişkileri ve iktidar devinimlerini anlamak için birlikte bir oyuna davet niteliği taşıyor. Ozan Ünlükoç’un küratörlüğünü üstlendiği sergi, Paulo Freire’nin Ezilenlerin Pedagojisi kitabında incelenen sosyal kodların, (ezen/ezilen, mağdur/fail) oyun teması aracılığıyla ele alındığı bir deneyim sunmayı hedefliyor. Temel ve ortaklaştığımızı düşündüğümüz kavramların, potansiyel karşıtları olma ihtimalini irdeleyen bu proje eşitlik, ayrımcılık, haz gibi kavramların herkes için aynı yerde durmaması ve bu farklılıkları sorgularken aslında birer “fail”e dönüşebilme ihtimali üzerine düşünme alanına davet ediyor. Aynı zamanda sanatçının kendi hayatında yaşadığı kırılımlar, sosyal dışlanma, aidiyet, bir sosyal grubun parçası olma ya da olamama serüveninden hareketle toplumsal alanlarımıza dair sorular soruyor.
Sanatçı çalışmalarında, kimlik politikaları, kentsel dönüşüm, kamusal alanın mülkiyeti hem özel hem de kamusal ilişkilerle kesişen kişisel ve kolektif kırılganlıklara odaklanıyor. Akkel’in üretimleri, endüstriyel, hazır ve inşaat malzemeleri performatif ögelerle bir araya getirerek, kırılganlıklarını gizlendiği bir ifade biçimini benimsiyor. Sanatçı, kişisel sanat pratiğinin yanı sıra “Fava Connection”, “Iran 101” ve “Korean Nomad” gibi kültürel ve politik kimlik üzerine etkinlikler düzenliyor.
“It/Ortada” başlıklı sergi ve konuşma programı Goethe-Institut İstanbul’un desteğiyle düzenleniyor. İMALAT-HANE projeye mekân ve tanıtım desteği sağlıyor.
Umut Azad Akkel’in “It/Ortada” sergisi, 29 Aralık’a kadar İMALAT-HANE İMÇ’de ziyaret edilebilir. Sergi kapsamında gerçekleştirilecek sanatçı konuşması ve kamusal programlar ise yakında duyurulacak.
Künye:
1. “It/Ortada” Ip Cambazı-Tightrope Walker_Still_2
2. “It/Ortada” Wet Games_Console III-Performance_Still_1
3. “It/Ortada” Wet Games_Installation Image
4. “It/Ortada” Wet Games_Console I-Performance_Still