BIRDMAN
En son erkek oyuncu ve özgün senaryo dalında aldığı Altın Küreler ne ki, yıl boyunca ödül listelerinin vazgeçilmez ismi oldu. Dergimiz baskıya girerken gördüğümüz rakama biz de inanamadık: 137 ödül! Şimdi sıra Oscar’larda! !f’in kapanış gecesi açıklanacak ödüllerde “En İyi Film”e yakınlığı kulislerin en çok konuşulan konusu. Michael Keaton’ın ödül almaması bir skandal olabilir ancak!
Horse Money/At Parası
Pedro Costa’nın Lizbon'un gecekondu mahallesi Fontainhas’ta 1994 yılından beri Cape Verdeli göçmenlerle birlikte çektiği Fontiainhas Üçlemesi’ni tamamladığı filmi, büyüleyici ve minimalist anlatımıyla eleştirmenleri büyüledi ve Locarno’dan En İyi Yönetmen dahil olmak üzere dört ödülü birden kucakladı.
The Tale Princess of the Kaguya/Prenses Kaguya'nın Masalı
Los Angeles’tan Toronto’ya sinema eleştirmenleri birliklerinin ödüllerinde en iyi animasyon hep Kaguya’ya gitti. Ghibli stüdyolarından çıkmış bu şaheserin Oscar adaylığı elbette şaşırtıcı değildi.
Look of Silence/Sessizliğin Bakışı
Geçen yılın en iyileri listesinde ilk sıralarda yer alan “The Act of Killing” ile bizi şoke eden Joshua Oppenheimer’ın Venedik’te 5 ödül birden kazanan yeni filmi “Look of Silence/Sessizliğin Bakışı”, belgesel sinemasının kalesi CPH:DOX’tan da en büyük ödülü almıştı.
The Tribe/Kabile
Myroslav Slaboshpytskiy filmi, tamamı işitme engelli insanlardan oluşan kadrosu ve çarpıcı görüntüleriyle yılın en iyilerinden biri sayılıyor. Vurucu hikâyesi ve anlatımıyla Cannes Eleştirmenler Haftası’nda Büyük Ödül, Revelation Prize ile Gan Foundation Support for Distribution fonunu kazanan ve Avrupa Sinema Ödülleri’nde de Yılın Keşfi seçilen “Kabile”, şansını bu kez de festivalin Keş!f Yarışması’nda deniyor.
In the Crosswind/Rüzgârların Arasında
Martti Helde’nin zorunlu göç hakkında yapılmış en şiirsel filmlerden birini ortaya koyduğu büyüleyici filmi, Varşova’da Ekümenik Jürisi, Selanik’te de Özel Artistik Başarı Ödülü’nü aldı.
Life Itself/Hayatın Kendisi
Belgesel sinemanın ustalarından Steve James’in Pulitzer ödülü alan ilk film eleştirmeni Roger Ebert’in hayatına dair samimi ve duygusal bir yolculuğa çıkaran filmi “Life Itself”, 20’ye yakın ödülüyle yılın en çok konuşulan belgesellerinden biri oldu.
Sundance’in ödüllü filmleri !f’te!
Bağımsız sinemanın Kabe’si Sundance Film Festivali’nin gözdeleri de ilk kez !f İstanbul’da. İşte o filmler: David Zellner’ın Coen Kardeşler’in kült filmi “Fargo”nun sonundaki gömülü çantayı bulmak için kendini yollara vuran bir kadını anlattığı, Sundance’ten Jüri Özel Ödülü, Fantastik Film Festivali’nden de En İyi Yönetmen Ödülü’nü alan filmi “Kumiko, the Treasure Hunter/Kumiko, Hazine Avcısı”; Niki Caro’nun “Whale Rider”ından beri yapılmış en etkileyici Yeni Zelanda filmi sayılan ve çok az bilinen Yeni Zelanda kahramanı ve satranç şampiyonu Genesis Potini’nin gerçek hayat hikâyesinden esinlenen ve Sundance’te kalplerini çaldığı seyirciden ödülü koparan “Dark Horse/Kayıp Şampiyon”; ağırlıklı olarak beyaz insanların okuduğu özel bir okuldaki Afro Amerikalıların mücadelelerini ironik bir dille anlatan, Sundance’te Jüri Özel Ödülü’nü alırken, başrolde övgüler toplayan Tessa Thompson’ın Gotham Bağımsız Film Ödülleri’nde Umut Vaat eden Oyuncu seçildiği “Dear White People/Sevgili Beyaz Irk”; Sophie Hyde’ın Huffington Post’ta “çığır açıcı ve yeni bir nefes” sözleriyle karşılanan, Sundance’ten Yönetim Ödülü’nü, Melbourne Kuir Festivali’nden Seyirci Ödülü, Berlin’in Generation’ından da Kristal Ayı kazanan, annesi cinsiyet geçiş sürecinde olan genç bir kadının yaşadıklarını anlatan etkileyici draması “52 Tuesdays/52 Salı”; Variety’nin “Çok güçlü, Steinbeck’yın, adeta Amerikan tarihinin umutsuz bir anının fotoğrafını çekiyor”, Hollywood Reporter’ın “Heyecan verici, olağanüstü bir belgesel sinemacılık” sözleriyle tarif ettiği, Sundance’te Jüri Özel Ödülü’nü alan, Full Frame, Miami ve San Francisco film festivallerinde de en iyi belgesel seçilen Jesse Moss filmi “The Overnighthers/Gececiler”…