Amerikalı sanatçı Adam Parker Smith’in altı yeni heykelinin yer aldığı “Crush” sergisi 20 Ağustos tarihine kadar The Hole L.A’da sanatseverlerle buluşuyor.
Sanatçının galerideki beşinci kişisel sergisi olan “Crush” sanatçı için hem malzeme hem de ölçek açısından büyük bir ilerlemeyi temsil ediyor. Sergi Smith’in, stilistik mizah anlayışını ve klasik biçimlerin meşruiyetine yönelik uzun süredir devam eden araştırmasını izleyiciye sunuyor. Her biri bir metreküp yer kaplayan Smith’in yeni Carrara mermer heykelleri, ilk bakışta hem normal gibi hem de bir grup klasik heykeli çöp sıkıştırıcıdan geçirmiş gibi tuhaf bir şekilde tekinsiz görülebiliyor.
Kalabalık bir ekiplerle birlikte çalışan Adam Parker Smith, her dijital formu kompakt bir küpe sıkıştırmadan ve heykelleri Carrara mermer bloğundan kesmeden önce Helenik ve Barok heykellerin bazılarını 3D modelleme programlarında işledi. Mermer, Smith’in antik saygısı için seçtiği heykeller -Belvedere’li Apollo, Cupid Triumphant, Bernini’nin David’i ve diğerleri- arasında, bu paradigmatik eserleri, radikal bir şekilde yeniden şekillendirilmiş hâliyle izleyicinin önünde daha önce görmedikleri bir şeymiş gibi görünmeleri için somut ve keskin bir çizgi çekiyor.
“Crush” ayrıca Smith’in Roma’da yaşarken zamanını geçirdiği bu heykellere olan karmaşık duygularını da yansıtıyor. Sanatçı, bu figürlerin tanrısal yüzlerini taklit ederek veya bunlara tepki olarak, antik heykelin çoğu zaman ezici bir hayranlık duygularına ilham verdiğini belirtiyor. Bu mükemmel bedenlere hem ideal hem de benzer olarak bakarız; ölçekleri ve konumları, onları göz göze görmeye çalışabileceğimizi gösteriyor. Sergide Smith başka bir şey yapıyor, bu formları bloklar hâlinde yoğunlaştırıyor, böylece belirli nesneler küçük bir hâle bürünüyor - sevk edilebilecek, stoklanabilecek, sayılabilecek veya küçültülebilecek türden. Bunu yaparken, bu tür biçimlere duyduğumuz hayranlığı ve coşkuyu kesintiye uğratarak onları tamamen yeni bir şekilde görmemizi sağlıyor.
Kaynak: designboom