Dr. Necmi Sönmez ile küratörlüğünü üstlendiği, 1914 Kuşağı ressamlarından Avni Lifij’in çektiği fotoğrafları 100 yıl sonra ilk kez izleyici karşısına çıkaran “‘Affedersiniz ama, sanat bir kodak fotoğrafı değildir.’ Ressam Avni Lifij’in Yeniden Hayat Bulan Fotoğrafları” adlı sergi üzerine konuştuk.
Sanatçı Şefik Özcan’ın Diyarbakır merkezli kolektif Merkezkaç’ın galerisinde ziyarete açılan, anlatının tek düze biçimini esnetmeye, bakış terbiyesini sorgulamaya davet eden son sergisi “Keli-Mesel Mekân” üzerine bir yazı.
Serina Haratoka ile antik çağların renk terapisi ritüellerinden, mitolojik hikâyelerden, Doğu felsefelerinden ve modern psikanalistlerin metinlerinden ilham aldığı “Rüya Mağaraları” sergisini konuştuk.
Nergis Abıyeva’nın küratörlüğündeki “Bilgelik Terazisi” sergisi kapsamında Melis Golar ve Elif Dastarlı’nın katılımıyla gerçekleşen konuşmanın ardından söylenenlere ek, söylenmeyenler üzerine bir yazı.
İnsan bedenindeki yıpranmalar ile zihnimizdeki dönüşümler arasındaki ilişkiyi ele alan sanatçı Francesco Albano’nun özellikle son iki yılda ürettiği 19 heykelden oluşan kişisel sergisi “Nehir Yatakları” üzerine bir yazı.
Sanatçı Orçun Beslen ile son dönemde ürettiği eserleri, bunların ait oldukları yolcukları ve dünyaları; güncel ve gelecek projelerini konuştuk.
Maria Roza’nın sanatında gerek estetik gerekse kavramsal bir kırılma noktasına işaret eden kişisel sergisi “İlkel Diyaloglar” Istanbul Concept Gallery’de izleyiciyle buluşuyor. Mitler ve semboller dünyasından yola çıkarak bilinçaltının insan ve doğa arasındaki unutulmuş bağlarının izini süren sanatçı ile çalışmaları, esin kaynakları ve hayata bakışı üzerine konuştuk.
“It/Ortada” sergisiyle İMALAT-HANE İMÇ’ye konuk olan Umut Azad Akkel, izleyicilere eşitlik, ayrımcılık, haz, aidiyet ve kırılganlık kavramlarını yeniden düşünmeye davet eden bir oyun alanı sunuyor. Sanatçı ile sergi ve ele aldığı kavramlar üzerine konuştuk.