25 ŞUBAT, PERŞEMBE, 2016

Rüyalardaki Gerçeküstü Mekanlar Fotoğraflarda Gerçek Oluyor

Dijital sanatçı ve fotoğrafçı Aydın Büyüktaş, sonsuz eğri görünümündeki fotoğrafları, kıvrılan gökyüzü detayları ile İstanbul sokaklarını kendi gözünden fotoğraflıyor. Şu sıralar daha çok yabancı sanat sitelerinde karşımıza çıkan sanatçıyı mercek altına aldık.

Rüyalardaki Gerçeküstü Mekanlar Fotoğraflarda Gerçek Oluyor

1972 Ankara doğumlu Aydın Büyüktaş, Bilkent Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü’nü hayallerinde yer tutmadığı için bıraktı. 2000’li yıllarda İstanbul’a yerleşen sanatçı, visual effect, 3D, animasyon ve video alanlarında kendini geliştirip Sinefekt ve Makinefx gibi şirketlerde çalışırken ödül almış pek çok sinema filmi ve reklam kampanyasının içinde yer aldı. 2008 yılında 3D olarak tasarladığı karakterin, uluslararası popülarite kazanmasıyla freelance işlere ağırlık vermeye başladı. Eş zamanlı olarak fotoğrafa ilgi duyan Büyüktaş, 2012 yılından beri MSGSÜ Fotoğraf Bölümü’nde akademik eğitimine devam ediyor.

Tekniğinden bahsederken çocukluk ve ergenlik yılları boyunca, Isaac Asimov ve H.G. Wells gibi bilim kurgu yazarlarının bilim kurgu serilerini ve bilim-teknik dergileri okuduğunu belirten sanatçı, görsel effect ve animasyonla ilgilenmeye başlayışını şöyle ifade ediyor : “2004 yıllında görsel effect ve animasyonla ilgilenmeye başladığımda, çocukluğumdan itibaren rüyalarımda gördüğüm ve düşündüğüm gerçeküstü mekânları gerçekleştirebileceğim fikri yavaş yavaş kafamda oluşmaya başlamıştı.” 

Sanatçı Flatland serisinin çeşitli yabancı sanat sitelerinde yayımlanmasıyla dikkat çekti. Bu fotoğrafları çekerkenki amacının biraz dadaist biraz da kübist mantıkla var olanı olduğundan farklı göstermek ve sorgulatmak olduğunu söyleyen sanatçı, kendine has tekniğiyle tanınıyor. “Bu sayede çoğu zaman dikkatimizi dahi çekmeyen, belleğimizdeki genel geçer mekân algılarını yerle bir ederek, daha romantik bir bakış açısı hedefliyorum” diyen Büyüktaş, bu fotoğrafların çocukken okuduğu bilim kurgu kitaplarından ve paralel evren sorgulamasından beslendiğini söylüyor.

Başından beri amacının projeyi 3D olarak hazırlamayıp fotoğraf olarak düşünerek manipülasyona hiç bulaşmadan, kolaj mantığında analog olarak birleştirmek olduğunu söyleyen Büyüktaş, fotoğrafların çekim aşamasına geçmeden önce iki ay kadar planlama aşaması ile uğraştığını söyüyor. Tekniğinden bahsederken: “3D de şehirler oluşturdum. Sanal fotoğraf makinelerini yerleştirerek binlerce kare render aldım. Fotoğrafların çekileceği noktalar, istediğim eğim ve birleştireceğim noktaların hepsi fotoğrafı çekmeden önce en ince detayına kadar planlanmış oldu. Bu sayede çekimde her şey çözülmüş oluyor ve manipülasyon ihtiyacı kalmıyor. Hatta her şeyi o kadar ince hesapladım ki filmle çekim yapıp karanlık oda da bile basabilirim. İlk sergilememde analog kolaj yaptım ama baktım iş anlatmak istediklerimden başka bir yere gidiyor, analog kolajdan vazgeçtim ve dijital olarak kolaj yaptım.” diyor.

Aydın Büyüktaş

Sanatçı şu suralar ilk kişisel sergisi için hazırlanıyor. Büyüktaş'ın solo sergisi "Flatland" 22 Mart - 26 Nisan tarihleri arasında Bozlu Art Project'in Nişantaşı'ndaki galerisinde sergilenecek. 

0
7130
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage