Sanatçı Brandon Hendrick’in “Transience” adlı kişisel sergisi, Mina Asena Öztürk küratörlüğünde Collect Gallery'de açıldı. Öztürk ile direktörlüğünü de üstlendiği Collect Gallery’deki çalışmaları ve Hendrick ile sergisi hakkında konuştuk.
Yelta Köm ile spekülatif bir arkeolojik alan olarak tanımladığı, fotoğraf, video, heykel ve metin gibi farklı mecraları kullanarak ürettiği işlerinden oluşan sergisi “her şey tanıdık, her şey yabancı” üzerine konuştuk.
İnci Eviner’in İMALAT-HANE ev sahipliğinde açılan “Evin Ötesi” isimli sergisi farklı dönemlerde ürettiği yapıtlarını bir araya getiriyor. Eviner ile değişen toplumsal, politik ve sosyo-kültürel koşullar ekseninde, göç ve kimlik kavramlarının ele alındığı sergisi hakkında konuştuk.
Pelin Uran küratörlüğünde Kurtuluş Rum İlköğretim Okulu’nda gerçekleşen “Senin de Yaran, Rosa” isimli sergide üretimleriyle yer alan Özgür Demirci ve Gregory Whitehead ile konuştuk.
Elçin Ekinci ile Yazz Collective’deki Faar Art Space’de açılan “İçindeyim, Büsbütün Dışında” isimli sergisi, üretim süreci ve ele aldığı nosyonlar hakkında konuştuk.
Eskişehir’de bulunan Eldem Sanat Alanı’nda, Esra Eldem’in direktörlüğünü ve Melike Bayık’ın küratörlüğünü yürüttüğü “Su-suz Yaz” projesi, değişen iklim koşullarında su probleminin çarpıklaşan güncel durumunun altını çiziyor. Bayık ile proje kapsamında devam eden sergi, konuşma serileri, atölye çalışmaları içeriği ve hibe desteği aldığı CultureCIVIC: Kültür Destek Programı ile iş birliği hakkında konuştuk.
Aynı mekânda birlikte var olmanın yollarını ve bu birlikteliğin bütün bilinmezliklerini; dokunsallık, paylaşım, varlık, yokluk ve imge kavramları üzerinden mercek altına alan “True Love Leaves No Traces” sergisi hakkında küratörü Burcu Fikretoğlu ile konuştuk.
İpek Duben’in kırk yılı aşan sanat üretimine yeni bir bakış sunan, 1980’lerin başındaki resim ve desenlerinden 2020 tarihli Angels and Clowns’a kadar birçok eserini bir araya getiren kapsamlı sergisi “Ten, Beden, Ben” üzerine bir yazı.
Candeğer Furtun’un 100’den fazla eser ve arşiv malzemesinin bir araya geldiği retrospektif sergisi Arter’de izleyicilerle buluşuyor. Sergi, Furtun’un doku, form ve malzemeye, seramik pratiği üzerinden yaklaşımını, biçimsel ve düşünsel bağlamda inceleme olanağı sağlıyor.
Gündelik yaşamdan kopardığı nesnelere; eksiltme, çoğaltma, boşluk, doluluk gibi yaklaşımlarla çoğulcu ve alternatif görme biçimleri sunan Şakir Gökçebağ ile Ferda Art Platform’da açılan “Redimeyd” sergisi hakkında konuştuk.