Multidisipliner sanatçı Güher Elçiçek’in dönüşüm kavramının imgesel bir alegorisi olarak kelebeğe dair referanslar kullandığı ve değişim kavramını tartıştığı “Dönüşüm” adlı sergisi üzerine bir yazı.
Sanatçı Ahmet Duru’nun insan-doğa ilişkisini eleştirel açıdan tartıştığı eserlerinden oluşan, MERKUR’deki ilk kişisel sergisi “Güneş Çarpması” üzerine bir yazı.
Türk çağdaş sanatının önde gelen isimlerinden Ergin İnan’ın “Kağıt ve Kalem” adlı kişisel sergisi odağında, İnan’ın sanatının ve çiziminin sanat dünyası için ne ifade ettiği üzerine bir yazı.
Bünyamin Özgültekin’in ve son 50 yılda onun çalışan 50 öğrencisinin eserlerinden bir seçki sunan “50+1” sergisi üzerine bir yazı.
Genç yaşta kaybettiğimiz multidisipliner sanatçı Kerem Durukan’ın anısına, onun kısa ancak üretken sanat yolculuğuna dair düzenlenen “Daima Genç / Forever Young” adlı sergi üzerine küratörü Marcus Graf’tan bir yazı.
Ertuğrul Berberoğlu’nun sanatının güncel estetik durumunu ve entelektüel dayanağını sunan, son işlerinden oluşan bir seçki sunan sergisi “Numen; Görünenin Ötesi” üzerine bir yazı.
Genco Gülan ile EKAV Sanat Galerisi’nde sanatseverlerle buluşan, büyük ve kapsamlı bir seçki sunan sergisi “Biyolojik Kübizm-Bio Cubist” kapsamında bir söyleşi.
Türkiye’nin ilk fotoğrafçılardan ve aynı zamanda ilk akademik fotoğraf eğitmenlerinden biri olan Şinasi Barutçu’nun Millî Reasürans Sanat Galerisi’nde sergilenen retrospektif sergisi “Şinasi Barutçu – Fotoğrafın İzinde” hakkında bir yazı.
One Arc Gallery, Juma Binası’ndaki yeni galeri mekânını Türk resim ve heykel sanatının Paris Ekolü olarak bilinen 1940-1960 arası döneminden eserlere yer veren bir seçki sunan “Satılık Değil! / Not For Sale!” başlıklı koleksiyon sergisi ile açtı. Koleksiyon sergisi, galericilik ve koleksiyonerlik kavramlarını mercek altına alıyor.
Ramazan Can ile göçebelik, Şamanizm, kimlik konuları ve temellük temaları etrafında üç bölümden oluşan, farklı materyallerle ürettiği eserlerinin yer aldığı son kişisel sergisi “Ne Yerdeyim, Ne Gökte” ve son çalışmaları üzerine konuştuk.
Seydi Murat Koç ile kendine özgü tekniğiyle ürettiği, hayvanların ve bitkilerin hakimiyeti ele geçirdiği bir distopyadaki modern kent manzaraları sunan çalışmalarından oluşan son sergisi “Ertesi Gün” üzerine konuştuk.
Berkay Buğdan ile insanın yarattığı şeylerin zamana dayalı sınırlamasının yanı sıra varoluşunun nihailiğini de ortaya koyan, entropi, kaos, oluşum ve kaçınılmazlık gibi konuları ele alan eserlerinden oluşan ilk kişisel sergisi “Kül”e dair konuştuk.
Günümüz sanatının çalışmalarıyla öne çıkan genç sanatçılarından Recep Serbest ile karantina döneminde ürettiği, “imgenin, bakış üzerindeki hakimiyetinin parodisini kurgulamak” olarak tanımladığı 12 ayrı tasarımdan oluşan serisi “Dot Font” hakkında söyleştik.
Ahmet Duru ile insanın doğayla ilişkisini makro ve mikro ölçekte doğa betimlemeleriyle ele aldığı, birçok farklı medyumla üretilmiş işlerinin yer aldığı beşinci solo sergisi “Büyü ya da Yok Ol” üzerine konuştuk.
Beyza Boynudelik ile bugünün dünyasından hareketle ve interdisipliner bir tavırla yabancı olmak, gözetlenme/gözetleme, iletişim ve temas meselelerini ele aldığı eserlerinden oluşan yeni sergisi “merhaba yabancı!” üzerine konuştuk.
Zeynep Akgün’ün insanın beden-ruh dikotomisi ve bunun toplumdaki yerimizi şekillendirmedeki etkisini ele aldığı “Ruhun Kabuğu” isimli dördüncü kişisel sergisi, Galeri 77’de sanatseverlerle buluştu. Akgün ile yeni sergisini, resimlerindeki figürlerin değişimini, kullandığı imgeleri, estetik anlayışının eserleri üzerindeki etkisini konuştuk.
Banu Taşkent ile 15 Eylül - 5 Ekim tarihleri arasında, Galeri Kambur'da gerçekleştirdiği “Portal” isimli kişisel sergisi vesilesiyle, manzara resmi sanatını geometrik soyutlama ile birleştirerek izleyiciye fantastik bir zihin gezintisi yapma şansı veren güncel serisini konuştuk.
Artfactory’nin 7 Aralık 2019'da izleyicilerle buluşan projesi, küratöryel pratiğin geleneksel kavramlarını aşması ve son aylarda yaşadıklarımızı bize önceden hissettirmesiyle derin ve etkili bir anlam kazanıyor. “Bir Maniniz Yoksa” adlı sergi Yeldeğirmeni’nde atölyesi olan 16 sanatçıyı bir araya getiriyor. Yeldeğirmeni'nde atölyesi olan sanatçı Horasan ve serginin kavramsal metnini ele alan Dila Kabakcı küratörlüğü birlikte üstleniyorlar.
Cinsiyetsiz, ifadesiz ve durağan beton heykelleriyle tanınan Güler Güçlü’nün ikinci kişisel sergisi “Neden böyle oldu”, Ferda Art Platform’da 12 Mart-4 Nisan 2020 tarihleri arasında sanatseverlerle buluşuyor.
Pg Art Gallery, Melis Buyruk’un “Coexist” adlı beşinci kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi kapsamında Buyruk ile üretim pratiği, son sergisi ve gelecek projeleri üzerine konuştuk.
Mesut Karakış’ın “Serial Beauty” (Seri Güzellik) adlı sergisi, 14 Mart tarihine dek Galeri 77’de ziyaret edilebiliyor. Sergi kapsamında Karakış ile sohbet ettik.
Çağdaş Türk sanatının önde gelen isimlerinden Didem Ünlü’nün “An(ı) Meselesi” (Memory Matters) isimli kişisel sergisi, 14 Ocak ile 26 Ocak 2020 tarihleri arasında Londra’daki The Fitzrovia Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor.
Türkiye’deki ilk ve tek profesyonel sanat eseri deposu olmasının yanında Artfactory; sergiler düzenlemekte, sanat yazıları yayımlamaktadır. Artfactory son olarak bir uluslararası konaklama programı olan Studio’yu başlatmıştır. Artfactory’nin kurucu ortağı ve eş yöneticisi olan Dila Kabakçı ile söz konusu konaklama programına yönelik bilgi almak için buluştum.
Sanatorium’un ev sahipliğini üstlendiği, Kerem Ozan Bayraktar ve Sergen Şehitoğlu'nun doğayı, dünyayı ve de evreni algılayışımızı ele aldığı “Rastlantı ve Zorunluluk” sergisi, 20 Mayıs tarihine kadar ziyaret edilebilir.
Turan Aksoy, sanatsal araştırmanın başlangıç noktasını oluşturan belirli bir kavramın varolduğu seriler halinde çalışmalarını sürdürüyor. Son sergisi vesilesiyle konuştuğumuz Aksoy’un 20 yıllık üretimine, son sergisi "Hayali" vesilesiyle bakıyoruz.
Ahmet Duru çalışmalarında doğadan yola çıkarak insan ile dünya arasındaki ilişkiyi eleştirel biçimde inceliyor. Çalışmalarının başlangıç noktası olarak fotografik imgeyi kullanarak görsel kültürümüzün mevcut durumuna eleştirel bir bakış sunuyor. Özellikle sanatçının son sergisinde mevcut eleştirel dili daha çok hissedilir boyutta. Duru’nun ikinci kişisel sergisi “Bize Ait Bir Yer” 25 Haziran’a dek Daire Galeri’de görülebilir.
Çalışmalarında işbirliği ve birliktelik kavramını vurgulayan Oksana Mas, şiir ve tinselliğin çağımızdaki konumunu sorguluyor. Sanatçı, “Get Together” adlı kişisel sergisiyle Mart sonuna dek Artfactory’de olacak.