16 TEMMUZ, SALI, 2024

2024 Yazının Sanat Rotası -II-

Sanat galerileri yaz aylarında da sergilerini sanatseverlerle buluşturmaya devam ediyor. Yaz boyunca ziyaret edebileceğiniz sergileri sizler için derledik.

2024 Yazının Sanat Rotası -II-

Sanatseverlerle yaz aylarında da buluşmaya devam sergileri bir araya getirdik. Listenin ikinci ve son bölümünde; Pera Müzesi, Borusan Contemporary, Perasma, İMALAT-HANE, YUNT, Casa Botter, Cendere Sanat Müzesi, Bozlu Art Project, Meşher, İstanbul Modern, Anna Laudel Bodrum, Ruzy Gallery, Salt, Ara Güler Müzesi, Arter The Key Art Gallery ve Kun Art Space yer alıyor.

1. Kolektif Çalışma, Temas Fanzinleri, 2023. Dijital tarama
​2. Ayça Tuğran, Etnik Set, 2024. Alçı nesneler serisi

Pera Müzesi
“Ters Yüz PƎRⱯ”
23 Mayıs - 18 Ağustos 2024

Pera Müzesi, ziyarete açıldığı 2005 yılından günümüze uzanan, üniversitelerle iş birliği yaparak gerçekleştirdiği gelenekselleşmiş sergileri “Ters Yüz PƎRⱯ” ile devam ediyor. Bauhaus-Universität Weimar’dan Prof. Mona Mahall ve Yelta Köm yürütücülüğündeki “Temsil Pratikleri ve Politikaları” bölümü ve Bremen Sanat Üniversitesi’nden Prof. Aslı Serbest yürütücülüğündeki “Geçici Mekânlar” bölümü iş birliğiyle düzenlenen “Ters Yüz PƎRⱯ”, küresel kapitalist ilişkileri ve yerelleşmiş kültürel pratikleri araştırıyor. Ayrıca mimarinin, kurumların kentsel çevreleriyle ilişkilerinde hem kurucu hem de açığa çıkarıcı bir rol oynayarak bu kurumların belirli bir yer ve zamanda nasıl aracılık ettiğini ve işlediğini inceliyor. Serginin katılımcıları arasında; Anıl Aydınoğlu, Arın Aydın, Aslı Serbest, Ayça Tuğran, Çisel Karacebe, Celal Orkun Gözübüyük, Dorian Beer, Elizaveta Boucke, Elif İmre Bilgin, Helen Christina Hümmer, Iben Schneider, Jolina Mix, Jisu Kim, Kitman Yeung, Leonie Link, Mona Mahall, Negar Rahname, Talia Ölker, Yelta Köm ve Yuhe Lin yer alıyor.

Borusan Contemporary
Mat Collishaw, “Aritmi” / “Dijital Mitolojiler”
16 Eylül 2023 - 18 Ağustos 2024

Borusan Contemporary, geçtiğimiz sezonun öne çıkan sergilerinden olan Mat Collishaw’un “Aritmi” başlıklı kişisel sergisi ve “Dijital Mitolojiler” başlıklı koleksiyon seçkisine 18 Ağustos’ta veda ediyor. 90’lı yılların sonundan bu yana sürdürdüğü sanat pratiğiyle, güncel sanata yön veren akımlar içerisinde anılan Britanyalı sanatçı Mat Collishaw, “Aritmi” sergisiyle, sanat, bilim ve tarih disiplinlerinin perspektifinden önermeleri, yapay zekâ teknolojileriyle bir araya getiriyor. Necmi Sönmez küratörlüğünde, Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan “Dijital Mitolojiler” başlıklı sergide, koleksiyondan 61 yapıtı bir araya getiriyor. Yeni medya sanatının farklı üretim olanaklarıyla şekillenen deneysel yaklaşımlarını ön plana çıkaran sergi kapsamında daha önce sergilenmemiş dört yeni eser izleyicilere sunuluyor.

1. Necla Rüzgar, “Neysem Oyum”, “I am What I am”  2024 Kağıt üzerine sulu boya, Watercolor on paper 70x100 cm
​2. Cansu Yıldıran, Kayıp Anavatanım Pontos, Cansu Yıldıran, Kayıp Anavatanım Pontos, henüz yapım aşamasında

Perasma
“All Things Become Islands Before My Senses”
30 Haziran - 18 Ağustos 2024

Perasma’nın “All Things Become Islands Before My Senses” başlıklı yeni sergisi Yunanistan’ın Leros adasında izleyicilerle buluşuyor. Adadaki tarihi mekânlarla diyalog hâlinde gerçekleşecek karma sergide; Alice Guittard, Cansu Yıldıran, Cevdet Erek, Enzo Cucchi, Evgenia Vereli, Farida El Gazzar, Goshka Macuga, Kostis Velonis, Laura Footes, Lindsey Mendick, Malvina Panagiotidi, Maryam Turkey, Necla Rüzgar, Nermin Er, Paweł Althamer, Sophie von Hellermann, William Kentridge’in eserleri adanın beş önemli noktasında izleyici karşısına çıkıyor. Adını Cesare Pavese’nin Yalnızlık Tutkusu şiirinden alan sergi, zamanın, suyun ve Leros adasının tarihinin karmaşık ilişkisini araştırıyor.

İMALAT-HANE
Antonio Cosentino, “Öğleden Sonra”
25 Mayıs - 24 Ağustos 2024

Antonio Cosentino’nun yeni üretimlerinden oluşan “Öğleden Sonra” başlıklı kişisel sergisi, İMALAT-HANE’de izleyicilerle buluşuyor. Cosentino, bir üçleme olarak görülebilecek “cigara viski kolileri denizlerde, ferâre sevgilim” (2016), “Yaz Güzel Bir Gündü” (2018) ve “JPEG Takımadaları” (2020) adlı kişisel sergilerinin ardından “Öğleden Sonra” ile yeni bir panorama sunuyor. Cosentino’nun “kent” kavramı etrafında şekillenen sanatsal pratiği, sanatçının eserlerini bir nevi görsel şehir envanterine dönüştürüyor. Sanatçı, sokak manzaralarının rastlantısal günlüğünü tutan bir kent gezgini gibi, çalışma sürecinde de sergisini bir maceraya dönüştüren çağrışımlara ve anlık etkilere izin veren açık bir yol izliyor.

1. Mike Berg, Piramit, 2024
​​2. Mike Berg Blue Square 2020 Wool, goat hair 152 x 137 cm

YUNT
Mike Berg, “Buraya Nasıl Geldik?”
25 Mayıs - 25 Ağustos 2024

Mike Berg’ün sergi için özel üretilen Piramit isimli heykelinin yanı sıra sanat pratiğinden farklı örneklerin yer aldığı “Buraya Nasıl Geldik?” kapsamında ayrıca Berg’ün Kafes adlı heykeli dış mekânda izleyiciyle buluşuyor. Sergi mekânında Piramit’e Berg’ün Türkiye ile kurduğu güçlü bağı yansıtan kilimleri ve mekânın bir duvarında hayat verdiği amorf desen eşlik ediyor. Sergide eserlerin yanı sıra eserlerin oluşum süreçlerine ışık tutan çizim ve planlamalar da izleyiciye sunuluyor. Dış mekâna yerleştirilen Kafes heykeli de geçirgen yapısı ve sunduğu giriş-çıkış imkânıyla izleyiciye eserle etkileşim olanağı tanıyor.

1. Osman Nuri İyem, Analar Yürüyüşü, Duralit üzerine yağlıboya, 1978
​2. Osman Nuri İyem, Natürmort, Tuval üzerine yağlıboya, 1948

Casa Botter
Nuri İyem, “Solo Botter: Nuri İyem”
22 Mayıs - 29 Ağustos 2024

İstanbul’un ilk art nouveau yapısı Casa Botter, Levent Çalıkoğlu küratörlüğünde gerçekleşen “Botter Sergileri” serisinin ikincisi olan “Solo Botter: Nuri İyem” sergisine ev sahipliği yapıyor. Küratörlüğünü Levent Çalıkoğlu’nun, asistan küratörlüğünü ise İrem Büşra Coşkun’un üstlendiği “Solo Botter: Nuri İyem” sergisi, yaşadığı coğrafyaya özgü bir öz arayışını üzerinde yoğunlaştığı her temada çözümlemek üzere tuvalin karşısına yerleşen Nuri İyem’in farklı dönemlerinden karakteristik çalışmalarını bir araya getiriyor.

Cendere Sanat Müzesi
“Ağaçlar Konuşunca”
6 Ocak - 30 Ağustos 2024

Cendere Sanat Müzesi’nin bahçesinde yer alan 395 yaşındaki ulu çınarın bilgeliğinden ve kentsel müştereklerden ilham alan “Ağaçlar Konuşunca” sergisi 30 Ağustos’a kadar ziyaret edilebiliyor. Küratörlüğünü Derya Yücel, Ebru Yetişkin, Esra Aliçavuşoğlu ve Marcus Graf üstlendiği sergide; Alican Okan, Ardan Özmenoğlu, Ayşegül Karakaş, Azade Köker, Balkan Karışman, Bilal Hakan Karakaya, Burçin Başar, Cevdet Mehmet Kösemen, Esra Özdoğan, Evren Erol, Gözde İlkin, Ilgın Seymen, İsmail Eğler, Meltem Şahin, Mert Acar, Murat Germen, Nalan Yırtmaç, Sanem Tufan, Seçil Büyükkan, Sinem Dişli, Sokak Otları (Kerem Ozan Bayraktar), Tayfun Erdoğmuş, Uğur Bişirici, Uğur Engin Deniz, Umut Erbaş ve Yusuf Aygeç’in eserleri yer alıyor.

1. Server Demirtaş, Rüya, 2017, motor, mekanik sistemler, 165 x 120 x 40 cm
​​2. Ercan Akın, İsimsiz, 2022, panel üzerine el kesimi akrilik boyalı ahşap küpler (37.415 adet küp), 235 x 160 cm

Bozlu Art Project
“Aykırı İşler”
17 Mayıs - 31 Ağustos 2024

Türk sanatının bilinen değerli sanatçılarının, bilinmeyen işlerine odaklanan “Aykırı İşler” başlıklı sergi, 31 Ağustos’a kadar Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda sanatseverlerle buluşuyor. Oğuz Erten’in küratörlüğünü üstlendiği sergi, “Aykırı İşler” başlığıyla, sergide yer alan sanatçıların daha çok bilmediğimiz veya içerik anlamında yeniden aykırı okumalara açık işlerine odaklanıyor. Sergide Halil Akdeniz, Ercan Akın, Ali Alışır, Özdemir Altan, Cihat Burak, Server Demirtaş, Sinan Demirtaş, İnci Eviner, Murat Germen, Can Göknil, Meriç Hızal, Tülay İçöz, Balkan Naci İslimyeli, Kazım Karakaya, Nur Koçak, Gamze Taşdan, Ömer Uluç gibi birçok değerli sanatçının izleyiciyi şaşırtabilecek özellikli yapıtları yer alıyor. 

Meşher
“Göz Alabildiğine İstanbul”
20 Eylül 2023 - 29 Eylül 2024

Meşher’de sanatseverlerle buluşan “Göz Alabildiğine İstanbul” başlıklı sergi, İstanbul’un Osmanlı payitahtı olduğu, 15. yüzyıldan 20. yüzyılın ilk çeyreğine uzanan bir zaman dilimini kapsıyor. Ömer Koç Koleksiyonu’nda yer alan eserlerden oluşan sergide, geniş açılı İstanbul manzaralarını gösteren tablolardan gravürlere, nadir kitaplardan albümlere, panoramik fotoğraflardan Yadigâr-ı İstanbul objelerine 100’ün üzerinde eser yer alıyor. Şeyda Çetin ve Ebru Esra Satıcı’nın küratörlüğünü üstlendiği sergi, izleyicileri İstanbul’un siluetine bir uçtan bir uca bakmaya davet ediyor.

1. “Ozan Sağdıç: Fotoğrafçının Tanıklığı” Sergisi
​2. Olafur Eliasson “Senin beklenmedik karşılaşman” Sergisi

İstanbul Modern
-“Ozan Sağdıç: Fotoğrafçının Tanıklığı” / 14 Mart - 20 Ekim 2024
-Olafur Eliasson, “Senin beklenmedik karşılaşman” / 07 Haziran 2024 - 9 Şubat 2025

İstanbul Modern, yaz sezonunda da ilgiyle izlenen sürekli ve süreli sergilerini ziyaretçilerle buluşturmaya devam ediyor. Ozan Sağdıç’ın 1950’lerden itibaren çalışmalarından geniş bir seçkinin yer aldığı “Ozan Sağdıç: Fotoğrafçının Tanıklığı” başlıklı sergi 20 Ekim tarihine kadar İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi’nde sanatseverlerle buluşuyor. ​Burgan Bank’ın sponsorluğunda hayata geçirilen “Ozan Sağdıç: Fotoğrafçının Tanıklığı” sergisi, dünyada fotoğrafın en yaygın türlerinden biri olan belgesel fotoğrafa odaklanıyor. İstanbul Modern Fotoğraf Küratörü ve Bölüm Yöneticisi Demet Yıldız Dinçer ile fotoğraf sanatçısı ve yazar Merih Akoğul’un küratörlüğünü üstlendiği sergide Dr. Ruhi Oğuz Sağdıç ise danışman olarak yer alıyor. Türkiye’nin sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve görsel tarihine de ışık tutmayı amaçlayan sergide, Türkiye’de fotoğraf alanının yaşayan en önemli figürlerinden biri olan Ozan Sağdıç’ın karanlık odasından çıkan baskılar da dahil olmak üzere 127 fotoğraf yer alıyor. 

​İstanbul Modern, İzlandalı-Danimarkalı sanatçı Olafur Eliasson’un 30 yıllık kariyerinden kapsamlı bir seçkiyi “Senin beklenmedik karşılaşman” başlıklı sergi ile 9 Şubat 2025 tarihine kadar sanatseverlerle buluşturuyor. Eczacıbaşı Topluluğu ve VitrA ana sponsorluğunda hayata geçirilen “Olafur Eliasson: Senin beklenmedik karşılaşman”, sanatçının Türkiye’deki ilk sergisi olma özelliğini taşıyor. Sergi, günümüzün en dikkat çekici sanatçılarından biri olarak kabul edilen Eliasson’un 30 yıllık pratiğini keşfetme imkânı sunarken üretiminin merkezinde yer alan temaları farklı yönleriyle keşfetmeyi sağlıyor. Yeni üretimler de dahil olmak üzere 40’a yakın yapıt yer aldığı serginin küratörlüğünü, müzenin küratöryel ekibinden Öykü Özsoy Sağnak, Nilay Dursun ve Ümit Mesci üstleniyor.

Anna Laudel Bodrum
Ardan Özmenoğlu, “Looking Through the Glass” / 12 Temmuz - 28 Temmuz 2024
Lal Batman, “Cherry on Top” / 2 Ağustos - 18 Ağustos 2024
Hanefi Yeter, “Hâl-bu-ki” / 23 Ağustos - 8 Eylül 2024

Anna Laudel Bodrum, 2024 yaz sezonunu programı ile eylüle kadar birçok farklı disiplin ve perspektif sunan dört farklı kişisel sergiye ev sahipliği yapacak. 7 Temmuz’a kadar Ertuğrul Güngör ve Faruk Ertekin’in Bodrum özel seçkisi “Breakers of Vases” izleyiciyle buluşurken, hemen ardından Ardan Özmenoğlu’nun yeni kitabının lansmanı ve kişisel sergisi “Looking Through the Glass” 12-28 Temmuz tarihleri arasında sanatseverlerle bir araya gelecek. Lal Batman'ın kişisel sergisi “Cherry on Top” 2-18 Ağustos tarihleri arasında, Hanefi Yeter’in disiplinler arası sergisi “Hâl-bu-ki” ise 23 Ağustos-8 Eylül tarihleri arasında ZAİ Yaşam’da olacak.

1. Dicle Çiftçi, Untitled, Tuval üzeri yağlı boya, 130x180 cm, 2023 
​2. Mustafa Özbakır, Bazen her şey bir rüya gibi geliyor, 90x120 cm, Tuval üzerine yağlıboya, 2024

The Key Art Gallery ve Kun Art Space
“Beyond The Optimist”
04 Temmuz - 08 Eylül 2024

Bilgili Sanat, Bodrum Bodrum Kıyı Evleri projesiyle The Key Art Gallery ve Kun Art Space’i Bodrum’da sanatseverlerle bir araya getiriyor. Sanatın, insan ruhuna dokunan iyimserlik dolu bir yolculuğa çıkışını simgeleyen “Beyond The Optimist” sergisi, 8 Eylül’e kadar izleyiciyle buluşuyor. The Key Art Gallery (Eskişehir) ve Kun Art Space (Adana) Eskişehir ve Adana çevresinde üreten birçok sanatçının eserlerini, yaz boyunca Bodrum Bodrum Kıyı Evlerinde izleyiciyle bir araya getiriyor. İyimserliğin ve sanatın kesiştiği noktada benzersiz bir ana öncülük eden “Beyond The Optimist” sergisi izleyicileri, sanatın gücüyle dünyaya daha umutlu ve pozitif bakmaya davet ediyor. Anadolu’nun derin köklerinden beslenen çağdaş eserler, Bodrum’un atmosferinde izleyiciye sunuluyor.

Ruzy Gallery
“Evvel”
16 Mayıs - 15 Eylül 2024

Ruzy Gallery’nin matematiğin ve sanatın doğadan aldığı ilham ve estetik değerlere odaklanan “Evvel” başlıklı karma sergisinin küratörlüğünü Begüm Güney üstleniyor. Sergide; Suat Akdemir, Mahmut Aydın, Nazan Azeri, Melis Buyruk, Mahmut Celayir, Leyla Emadi, Tom Fellows, Gülfem Kessler, Başak Özocak ve Jake Michael Singer’ın eserleri yer alıyor. Matematiğin evrensel diliyle sanatın gizemli dünyası arasındaki ilişkiyi araştıran sergi, sanatın dilinden varoluşun kökenini sorguluyor, plastik sanatlarla matematiğin ilişkisini inceliyor, insanın matematiğine odaklanıyor.

1. Havaya Dair sergisinden görünüm, 2024. Fotoğraf: Mustafa Hazneci
​​2. Itziar Barrio’nun ROBOTA MML (2019-süregiden) filminden bir kare Sanatçının izniyle​

Salt
-2050+, “Havaya Dair” / 8 Mayıs - 18 Ağustos 2024 (Salt Beyoğlu)
-Itziar Barrio, “Öyleyse En Başa Dönelim” / 23 Mayıs - 29 Eylül 2024 (Salt Galata)

Milano merkezli disiplinlerarası tasarım stüdyosu 2050+ tarafından tasarlanan “Havaya Dair” başlıklı sergi, 18 Ağustos’a kadar Salt Beyoğlu’ndaki Forum alanında sanatseverlerle buluşuyor. 2050+ tarafından Salt Beyoğlu’ndaki Forum alanı için tasarlanan enstalasyon, maddi, işitsel ve görsel deneyler aracılığıyla hava kirliliğine dair unsurları somutlaştırmayı amaçlıyor. Sergide, ziyaretçileri havanın maddeselliğiyle ilişki kurmaya teşvik eden bir dizi müdahale yer alıyor.

​Itziar Barrio’nun “Öyleyse En Başa Dönelim” başlıklı sergisi 29 Eylül tarihine kadar Salt Galata’da sanatseverlerle buluşuyor. Sergi, Itziar Barrio’nun teknoloji, emek, madde, kimlik arasındaki kesişimleri irdelediği Madde üçlemesindeki film ve video enstalasyonlarını yeni üretimler ile bir araya getiriyor. Sergi, maddi dünya, bilimsel araştırma ve deneyimin duyusal boyutlarına dair çok katmanlı bir keşif alanı oluşturuyor. 

Ara Güler Müzesi
Ara Güler, “Kumkapı Balıkçıları”
8 Mayıs - 27 Ekim 2024

Ara Güler’in 21 - 27 Mayıs 1952 tarihleri arasında Jamanak gazetesinde yayımlanan “Kumkapı Ermeni Balıkçılarıyla Birlikte” yazı dizisine odaklanan “Kumkapı Balıkçıları” sergisi Ara Güler Müzesi’nde izleyiciye sunuluyor. “Kumkapı Balıkçıları” sergisinin ilham kaynağı olan yazı dizisi ve eşlik eden fotoğraflar, bugün artık var olmayan Küçük Deniz Sokağı ve balıkçı barınağını, burada çalışan insanları ve bir yaşam tarzını izleyiciye sunuyor. 

1. "Farz Et Ki Sen Yoksun" Sergiden yerleştirme görüntüsü Küratör: Selen Ansen Arter, 2024 Fotoğraf: Orhan Cem Çetin

2. Şakir Gökçebağ: Göründüğü Gibi Sergiden görünüm Küratör: Emre Baykal Arter, 2024 Fotoğraf: flufoto (Barış Aras & Elif Çakırlar)

3. "GLOSSOLALALA" Sergiden görünüm Küratör: Selen Ansen Arter, 2024 Fotoğraf: flufoto (Barış Aras ve Elif Çakırlar)

4. Alessandro Cinque, Puno bölgesindeki Ayaviri’de madencilik başlamadan önce yerel halk peynirini ve sütünü Peru’nun dört bir yanına satıyordu. Su kirliliği ve kuraklık nedeniyle inek sütünün hem miktarı hem de kalitesi azaldı, ürünü satmak ise giderek güçleşiyor.

5. Jackie Matisse: Uçurtma Zamanı Sergiden görünüm Küratör: Gill Eatherley Arter, 2024 Fotoğraf: flufoto (Barış Aras & Elif Çakırlar)

Arter
-“Farz Et Ki Sen Yoksun” / 19 Ocak - 29 Aralık 2024
-Şakir Gökçebağ, “Göründüğü Gibi” / 4 Nisan - 10 Kasım 2024
-Johanna Gustafsson Fürst ve Dilek Winchester, “GLOSSOLALALA” / 6 Nisan - 4 Ağustos 2024
-“Prix Pictet Human” / 26 Nisan - 27 Temmuz 2024
-Jackie Matisse, “Uçurtma Zamanı” 23 Mayıs - 15 Aralık 2024

Selen Ansen’in küratörlüğünü üstlendiği “Farz Et Ki Sen Yoksun” başlıklı sergi, Ömer Koç Koleksiyonu’ndan seçilen eserleri izleyiciye sunuyor. 400’e yakın sanatçının yapıtlarının yanı sıra anonim eserler, seri üretimler ve muhtelif öğelerin yer aldığı sergi, Arter’in 4. ve 3. kat galerilerine yayılıyor. Özel alanda tekil bir yaşama eşlik etmek üzere düzenlenmişken bir sanat kurumunun aracılığı ve küratoryal bir bakışla kişisel bir koleksiyondan kamuya açılan seçki, tasnif mantığına meydan okuyan zamanlar ve formlar arası bir dünya yaratıyor.

Şakir Gökçebağ’ın farklı zaman aralıklarında ürettiği yerleştirme, heykel ve fotoğraflarını bir araya getiren “Göründüğü Gibi” sergisi, Arter’de sanatseverlerle buluşuyor. Emre Baykal’ın küratörlüğünü üstlendiği “Göründüğü Gibi” sergisi, sanatçının daha önce farklı bağlamlarda sergiledikten sonra Arter’deki galeri mekânı için yeniden boyutlandırıp yorumladığı eserlerini geniş bir malzeme çeşitliliği içinde bir arada sunuyor. 

Johanna Gustafsson Fürst’ün iki heykel serisi ile Dilek Winchester’ın video serisi ve metin temelli iki yerleştirmesinden oluşan “GLOSSOLALALA” başlıklı sergi, iki sanatçının farklı mecraları kullanarak farklı yerlerde ürettikleri eserleri karşılaşma ve müzakere yollarıyla aynı zeminde bir araya getiriyor. Küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği serginin başlığını oluşturan kurmaca “GLOSSOLALALA” sözcüğü, bilinmeyen, uydurmaca dillerde konuşma yetisi etrafında tanımlanan “glossolali” terimini hareket noktası olarak alıyor.

Dünyanın önde gelen fotoğraf ve sürdürülebilirlik ödülü Prix Pictet’nin onuncu edisyonu, Victoria & Albert Museum’daki ilk sergilenişinden sonra, Arter ev sahipliğinde İstanbul’da sanatseverlerle buluşuyor. “Prix Pictet Human”, ödülün onuncu döneminde finale kalan 12 seçkin fotoğrafçının yapıtlarından oluşuyor. Sanatçıların üretimleri, “Human [İnsan]” temasının çeşitli yönlerini etkin bir şekilde keşfetme olanağı veriyor.

​Gill Eatherley’nin küratörlüğünü üstlendiği, Jackie Matisse’in “Uçurtma Zamanı” başlıklı sergisi, 15 Aralık’a kadar izleyicilerle buluşuyor. İmzası hâline gelen uçurtmalarını, 1976 yılında çıktığı bir seyahat esnasında İstanbul’da uçuran Jackie Matisse, “Uçurtma Zamanı” sergisiyle izleyicilerin karşısına çıkıyor. Bugün canlı renkleriyle Arter binasının ön cephesinde beliren Gökkuşağı [Arc-en-Ciel, 1983] uçurtmalarının, yoldan geçenleri sergiye davet ediyor. Sergi, Matisse’in uçurtmalarını tüm göz alıcılıklarıyla Arter’in yüksek ve alçak tavanlı, aydınlık ve karanlık farklı alanlarında ilk kez boylu boyunca sergileyerek onlara iç mekânda bütünlüklü bir bakış sunuyor. 

Listenin “2024 Yazının Sanat Rotası -I-”  isimli ilk bölümünü buradan okuyabilirsiniz.

0
3783
0
800 Karakter ile sınırlıdır.
Yorum Ekle
Geldanlage