Kamusal alanda çalışmalarıyla bilinen Tadashi Kawamata, Venedik Bienali (1982), Documenta VIII ve IX, Sao Paolo Bienali başta olmak üzere birçok uluslararası sergiye katıldı. Sanatçı; şehir planı, tarih, sosyoloji odaklı işlerinde, kamusal alanda yaşam pratiklerini sorguluyor. Ahşap malzeme ile, mekana özgü ürettiği, geçici işleri bazen köprü, bazen kule, bazen de devasa bir ev olabiliyor. Farklı çalışma ve yaşam alanları, iç ve dış mekan, geçmiş ve gelecek arasında kurduğu bağlantılar, Kawamata’nın işlerin ortak noktaları.
Bir müze ve bina arasında yaptığı köprü, çok temiz ve düzenli bir park içerisinde yaptığı gecekondu mahallesi, 2013 yılı baharında, bir parkta yapımına başladığı ve yaz sonunda imha edilecek olan Collective Folie, yine bu yıl Art Basel projeleri kapsamında, fuar bölgesinde gerçekleştirdiği 18 kulübeden oluşan Favela Cafe gibi örnekler; sanatçının mekanların işlevleri ve statülerini değiştirerek insanları kolektif bir yapım, deneyim ve bazen yıkım sürecine davet ettiği işler.
Collective Folie’de sanatçı, işlerinde sürekli kullandığı malzeme olan ahşaptan bir yapıyı yaz boyunca katılımcılarla birlikte kurar, yaz sonunda da yine katılımcıları, bu yapının yıkımına davet eder. Atelier Calder’deki ‘Transfert’ adlı işinde birbirinden 30 km uzakta iki mekan oluşturur; bu iki mekan arasında gidip geldikleri süre boyunca izleyicilere otobüste bir video izletilerek yolculuk için geçen zamanın da işin bir parçası olması sağlanır.
Sanatçı; yılın kültür başkenti Marsilya – Provence 2013 etkinlikleri kapsamında Water Path (Su Yolu) projesinin ilk aşaması olarak ‘Horizons’ı gerçekleştirdi. Camargue Müzesi ve Camargue bölge ulusal parkının da olduğu Mas du Pont de Roustry’deki bu iş; sanatçıları, sanat ve mimarlık öğrencilerini bir araya getiriyor. Eski bir gemiden oluşan yerleştirme, bir otopark ve yakınındaki ağaçlık bölge arasında sınır oluşturuyor. Water Paths’in bir sonraki aşamasında sanatçı, beş web sitesi üzerinden ilk aşamanın tartışıldığı bir platform oluşturmayı planlıyor. Buradaki amaç, sanatçıların ve sanat çalışanlarının uzun süreli bir diyalog ortamı bulması ve Camargue’nun sürekli bir üretim alanına dönüşmesi.
Tadashi Kawamata’nın mimar Christophe Scheidegger ile gerçekleştirdiği son işi Favela Café, Art Basel ana sergisinin de içinde bulunduğu fuar bölgesindeki 18 kulübeden oluşuyor. Sanat piyasasına ve sanatın bulunduğu steril mekanlara, ismiyle eleştirel bir yaklaşım getiren kafe, Favela adını Brezilya’da kent merkezlerinde kurulan gecekondulardan alıyor. İlk kez 19. yüzyıl başında, askerlerin barınma ihtiyaçlarına geçici çözüm bulmak için kurulan Favela’lar, daha sonra mülk edinme hakkı olmayan kölelerin barınma alanı olmuş. Biçimsel olduğu kadar, politik bir duruma da gönderme yapılan kafede başlayan protestoların devam etmesi sonucu polis gaz ve plastik mermi kullandı.