Makarnadan peynire, şaraptan tekstil ürünlerine kadar bugün “Made in Italy” damgası ne ifade ediyorsa 2000 yıl öncesinin antik Roma’sında da damga ve logolar aynı amaca hizmet ediyordu. Milattan önce doğan bir Romalının etrafı da neredeyse bugünkü torunları kadar marka ve mülkiyet sembolleriyle işaretlenmiş ürünlerle çevriliydi. Şarap testilerinden yağ lambalarına, inşaatta kullanılan tuğlalardan kölelerin boynuna takılan “tasmalara” kadar gündelik hayatın her alanında kullanılan ürünler, bugünün marka ve logolarının antik örneklerini taşıyordu.
“Tanrı ‘Işık olsun’ dedi ve ışık oldu.” Ve sonra Caravaggio gelip ışığı işledi.
Genesis’ten sonra ışığın belki de en etkili ve sembolik kullanımına imza atan, ışığa ve karanlığa hükmeden Caravaggio, bugünlerde Roma’da çağdaş ışık teknolojisiyle buluşuyor. Roma’daki Sergi Sarayı (Palazzo delle Esposizioni) Caravaggio tablolarını “canlandıran” bir sergiye ev sahipliği yapıyor.