Geçtiğimiz Ekim ayında bir araya gelen ‘Durum Sanat Grubu’nun yol, yolculuk kavramları ve Haydarpaşa Garı’nın belleğinden etkilenerek ürettikleri çalışmalarından oluşan “Buradan” sergisi üzerine bir yazı.
Çocuklar için ürettiği kitaplarla birlikte Anadolu kültürünün değerlerini tuvale aktaran sanatçı Can Göknil’in, 9-31 Mart tarihleri arasında Nurol Sanat Galerisi’nde izlenebilecek “Can Göknil’in 50. Sanat Yılı” adını taşıyan sergisindeki yapıtları, Ankaralı sanatseverlerle buluşmaya devam ediyor. Sergi, geçmiş anlatılara özgü unsurlarla günümüz gerçekliği arasında bağ kuran Can Göknil’in bu konulardaki özgün çalışmalarına da yer veriyor.
Çağdaş Arap edebiyatının dünyaca en büyük şairi kabul edilen Adonis [1] ile çağdaş Türk sanatının önde gelen sanatçısı Habip Aydoğdu’yu buluşturan “Kan Kırmızı” sergisi, resim ve şiiri etkili bir biçimde bir araya getirmesi bakımından önem taşıyor. Sergiyi üç ana temada değerlendirerek, göze çarpan benzerlikleri, ilgi çekici ayrıntıları ve tuvale yansıyan Ortadoğu gerçekliğini deneyimlemek ve bu patikada yürümek, Adonis ile Aydoğdu’nun ortak kaygılarını anlamak için iyi bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor.