Kitap mı yazıyorsunuz? Yayıncı mı arıyorsunuz? Durun, önce bunu okuyun! “Yayıncılar ne ister?” sorusunun peşinde, yayıncılık dünyasını deşifre eden dizimizin bu yeni bölümünde, Sel Yayıncılık’tayız. 25 yılı geride bırakan yayınevinde sorularımızı, sektörün en genç yayın yönetmenlerinden biri olan Bilge Sancı yanıtlıyor. Hazırsanız, kayıttayız…
“Yayıncılar ne ister?” sorusunun peşinde, yayıncılık dünyasının şifrelerini çözerek ilerleyen dizimizin yedinci bölümünde; Everest, Artemis, Alfa, Kapı, Büyülü Fener ve Mona yayınevleri ile tanınan Alfa Yayın Grubu’ndayız. Sorularımızı grup adına, Alfa Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Küpüşoğlu yanıtlıyor. Kayıttayız…
“Yayıncılar ne ister?” sorusunun peşinde yayıncılık dünyasının şifrelerini çözmek üzere bu kez Wattpad keşifçiliğiyle de dikkatleri çeken Epsilon Yayınevi’nin kapısını çalıyoruz. Sorularımızı genel yayın yönetmeni Meltem Erkmen yanıtlıyor. Kayıttayız…
“Yayıncılar ne ister?” sorusunun peşinde yayıncılık dünyasının şifrelerini çözmeye çalıştığımız dizimizin bu bölümünde, bir kooperatif olarak doğan ve bugünlere gelen İletişim Yayınları’ndayız. Yayın yönetmeninden ziyade yayın kurulu yapısıyla hareket eden yayınevinde sorularımızı yayın kurulu üyelerinden, editör Kıvanç Koçak cevaplıyor. Kayıttayız…
“Yayıncılar ne ister?” sorusunun peşinde Çok Satanların Anatomisi dizimizin dördüncü durağında, Altın Kitaplar yöneticisi Batu Bozkurt’un kapısını çalıyoruz. Herkes kitap yazmak istiyor, peki yayıncılar ne istiyor? Hangi kitaplar çok satıyor? Çok satanlar ne kadar satıyor? Okur ne arıyor? İşte kayıttayız…
Yükselen yayıncılık sektörünü ve okur-yazar ilişkilerinin bugününü anlamaya çalıştığımız ‘Çok Satanların Anatomisi’ dizimizin üçüncü durağındayız. Sorularımı bu kez Remzi Kitabevi Yayın Koordinatörü Öner Ciravoğlu’na yöneltiyorum. Herkes kitap yazmak istiyor, peki yayıncılar ne istiyor? Basılacak kitaplar nasıl seçiliyor? Hangi kitaplar çok satıyor? Çok satanlar ne kadar satıyor? Kapak satışı ne kadar etkiliyor? Okur ne arıyor? Hazırsanız, işte kayıttayız!
Benim için çok satan çok önemli bir faktör değil, sürekli satan önemli, ‘longseller’. Yani kitabın saman alevi gibi yüksek miktarda satıp sonra kaybolması çok heyecan vermiyor bana. Yavaş yavaş satışını artırması önemli.
Çok satan kitap yayıncıyı hep mutlu eder, listede kitabınızın olması hep keyif veren bir şey. Ama sadece satan kitaplar değil, belirli bir kitleye hitap eden kitaplar da yayıncıyı çok heyecanlandırabiliyor.