35 yıldan bu yana üretim yapan ve son zamanlardaki hızlı temposuyla birçok ülkede sergi açan Mustafa Horasan yeni sergisiyle Art On İstanbul'da. Horasan, "Yüz Her Şeydir" adlı sergide duyguların portresini sunuyor. Sanatçıyla üretim süreçlerini konuştuk.
Tesadüf eseri başlayan ve devamlı yeni arayışlarla devam eden bir sanat serüveni. Emre Namyeter’in 2010 yılından bu yana gördüğümüz işlerindeki sanatsal yaklaşımını kısaca bu şekilde özetleyebiliriz. Okul projesi için fotoğrafla uğraşırken çektiklerini kanvasa aktaran, sonrasında ışığın, aynaların farklı medyumlarla buluştuğu işler ortaya koyan Namyeter, Pi Artworks İstanbul’da açılan “Now I See or Do I?” sergisinde de isminden mütevellit algılarımızı, görüşlerimizi sorguluyor.
İstanbul LGBTİ+ Onur Haftası kapsamında gerçekleştirilen "nerdeen nereye" sergisi queer üzerine düşünen 13 sanatçının işleriyle "Boysan’ın Evi"nde açıldı. İstanbul Onur Haftası boyunca açık olacak sergi genç sanatçıların üretimleriyle günümüzün cinsellik ve cinsiyet kavramlarını kurcalıyor.
İstanbul’un yeni kültür merkezlerinden bomontiada’nın çağdaş sanat pratiklerine eğilen mekanı Alt, geçen yıldan bu yana sanat dünyasında küçük ama emin adımlar atarak yoluna devam ediyor. Protocinema’dan tanıdığımız Mari Spirito ise Alt’ın direktörü/küratörü olarak görsel sanatlar, performans gibi alanların çevresinde dolaşan çalışmalarla İstanbul sanat hayatına yeni bir bakış getiriyor. Spirito ile Alt’ın gelecek planları hakkında konuştuk.
Doğumunun 70'inci yılı sebebiyle LACMA ve Getty Museum’daki eşzamanlı retrospektif sergileri, ABD’nin en sansasyonel fotoğrafçılarından Robert Mapplethorpe’u tekrar gündeme oturttu. Dünyadan birçok galeri sergisinin de eşlik ettiği bu furyaya Galeri Nev İstanbul “Robert Mapplethorpe: 1979-1989” sergisiyle Türkiye’den de bir katkı koydu. Serra Yentürk küratörlüğünde açılan sergi fotoğrafçının son on yılına odaklanıyor.
Genç sanatçıları desteklemek amacıyla Akbank Sanat ile Resim ve Heykel Müzeleri Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilen “Akbank Günümüz Sanatçıları Ödülü Sergisi Yarışması” sonuçlandı. Bu yıl 34’üncü kez düzenlenen yarışmaya Güzel Sanatlar, İletişim, Tasarım Bölümleri’nde okuyan 360 öğrenci katıldı.
Halil Vurucuoğlu, Galerist'te açılan “Reborn” sergisinde on yıldan bu yana sürdürdüğü kağıt kesme tekniğiyle karşımıza çıkıyor. İnce işçiliği ve derin düşünsel süreciyle yıl içindeki en doyurucu sergilerden biri olmaya aday “Reborn”; izleyiciyi Carl Gustav Jung'un izinden giden bir bilinçaltı yolculuğuna çıkarıyor. Halil Vurucuoğlu ile Yeldeğirmeni'ndeki atölyesinde yaptığımız söyleşide serginin uzun süren hazırlık sürecini, tekniğinin ayrıntılarını ve düşünsel yolculuğunu konuştuk.
Gökçen Cabadan resimlerinde ve yerleştirmelerinde yüzlerce yıllık resim geleneğiyle oynuyor. İşlerinde kendi çocukluğundan izleri, nefretlerini ve çoğunlukla da arzularını yansıtıyor.
Daha önce Tonita'nın Kulübü isimli MoMA'da prömiyerini yapan belgesel filmin yönetmenliğini de yapan Beyza Boyacıoğlu, yeni çalışmasında da Zeki Müren'i çok boyutlu ve çok formatlı bir şekilde inceliyor. Boyacıoğlu bir anlamda Türkiye'nin en ayrıksı karakterlerinden Müren'in bugün halen aramızda dolaşan hayaletlerini ortaya çıkarıyor. SALT Araştırma Fonu tarafından da desteklenen proje önümüzdeki aylarda karşımıza çıkacak.
Ali Emir Tapan’ın Hiç-Yer (Nowhere) isimli videosu Galerist ve Soho House İstanbul işbirliği ile “24 Saatlik Gün Doğumu” isimli etkinlikte, 21 Ocak Perşembe gündoğumundan 22 Ocak Cuma günü gündoğumuna kadar Soho House sinema salonunda gösterildi. Europalia Turkey 2015 festivalindeki sergi için üretilen yedi dakikalık videonun İstanbul’daki ilk gösterimine sanatçı Ali Emir Tapan, videonun müziklerini yapan Utku Öğüt ve moderatör olarak küratör Nazlı Gürlek de katıldı.
2012 yılında Tophane'de açılan mekânıyla bölgenin en dinamik galerisi haline gelen Mixer, Sıraselviler Caddesinin başına taşıdığı yeni mekânını “Nonlinear Future” sergisiyle açtı. Serhat Cacekli'nin küratörlüğünü yaptığı sergi hem Mixer'in düzenli çalıştığı sanatçılara yönelttiği bir gelecek çağrısı, hem de yaşanılan ve (üzerinde iş ürettiğimiz) mekânlara dair bir sorgulama niteliği taşıyor.